Häst hade en halvmeter långa hovar

(SR Västernorrland) Länsstyrelsen lägger nu ett djurförbud på den Sollefteåkvinna som vanvårdade sin häst så svårt att den måste avlivas i november i fjol. Kvinnan hade fem hästar, en hund och flera katter. En äldre häst stod i flera decimeter djup gödsel, hade en halvmeter långa hovar och...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst hade en halvmeter långa hovar

Såg en bild på hovarna i en tidigare artikel och hovarna var ju inta raka utan vartefter de växt hade de böjt sig uppåt i en krok sas, så de var inte 50 cm rakt framåt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När länsstyrelsen kom till gården i Malung-Sälens kommun tillsammans med polis möttes de av en avmagrad och tufsig häst med trasiga...
Svar
0
· Visningar
645
Senast: Gunnar
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 377
Ekonomi & Juridik Jag har valt att posta den här tråden anonymt, då det är känsliga saker, och det kommer dessutom förmodligen bli långt, men jag behöver...
Svar
10
· Visningar
3 622
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama