Häst fastnade i snödriva

(Helsingborgs Dagblad)
Räddningstjänsten larmades strax efter klockan 15 på lördagen om en häst i nöd på en gård öster om Svalöv. Enligt SOS Alarm hade hästen fastnat i en rejäl snödriva. -Hästen sitter fast i en och en halv meter snö. Räddningstjänsten är nu på plats och försöker ta loss hästen....

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Häst fastnade i snödriva

Jag utgår från att det är det de gör, men man får väl ta det försiktigt så inte hästen skadas..

Det är därför jag inte vågar galoppera på hursomhelst bland snödrivorna, men folk skrattar år mig när jag säger att jag är rädd för att "köra fast" :p

Ja men, hade det varit jag så hade jag nog hellre gjort det själv än ringt efter brandkåren. :D

Haha nej man ska nog passa sig för var man rider/går med hästen nu, speciellt med tanke på hur tung snön är..

Jag utgick från att de har försökt, men att de behöver hjälp... 1½ meter snö är en väldig massa snö att sitta fast i, och om hästen får panik så kan det ju bli farligt.. Helst ska det väl gå fort också så att hästen inte blir nerkyld.

Hoppas de får loss hästen fort i alla fall och att ingen tar skada!

Enligt artikeln hade hästen suttit fast i två timmar när räddningstjänsten kom till platsen, och de fick dra loss den. Hästen var kraftigt nerkyld så de behövde nog all hjälp de kunde få..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter SOS Alarm meddelar klockan 13:15 att en häst fastnat i en gyttjepöl och inte kommer loss. Platsen är strax söder om Hjortkvarn...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under förmiddagen inkom information till SOS alarm om en häst som fastnat i en håla. Däremot behövde aldrig räddningstjänsten åka till...
Svar
0
· Visningar
173
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Klockan 06:33 inkom ett larm till SOS rubricerat räddning strax utanför Lidköping. Enligt räddningstjänsten var det en häst som låg ner...
Svar
0
· Visningar
184
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Strax före 16 på fredagseftermiddagen fick räddningstjänsten larm om att en häst gått ner i en pool i Alunda, öster om Uppsala.
Svar
3
· Visningar
793
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama