RebeccaSymfoni

Trådstartare
Min 5-åring har fått en hasgalla på enbart VB.. Inflammation i leden, troligen pga en spark... Gallan var till en början mjuk men har nu blivit hård efter 2 veckor sedan den uppkom hon är inte halt och har ingen värme börjar bli lite orolig då den blivit hård har ingen erfarenhet vad det gäller gallor i hasen.
(Min kompis häst har genomgående hasgalla på bägge bak på sin häst och veterinären hade sagt att det inte var någon fara så länge gallorna inte blev hårda där av att jag känner mig lite orolig)
Ingen förändring fodermässigt, inget hårt arbete..

Sv: Hasgalla

Har veterinär ställt prognosen hasledsinflammation eller är det vad du själv antog?

Alldeles oavsett bör en veterinär undersöka hästen, enkelsidiga gallor beror oftast på att något hänt/ett underliggande problem.

Försök att inte oroa dig för mycket men ring på måndag och boka tid på klinik. (Välj klinik, hoppa över ta hem veterinär, det är bättre och billigare med klinik direkt och i ditt fall skulle jag definitivt vilja ha en röntgen på hasen)

Lycka till!

Sv: Hasgalla

Jag ger iofs inte jättemycket för det där LIFE. Men om vi antar att det är rätt, och hästen har en ledinflammation i hasleden. Så i stora leder behöver de ofta hjälp på traven att bli bra. Dvs behandling.

Sen KAN ju tyvärr en ledinflammation bero på underliggande orsak, t ex en lös benbit.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 229
Senast: Hedwig
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 633
Senast: bellala
·
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 380
Senast: fridaxi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 449
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka