Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst är nästan helt pälslös i ena karlleden och lite på ballarna sen han hade mugg för ett tag sedan. Den är nu helt borta och nästan allt hår med, Har någon nåt bra tips på salva eller något annat bra för att få pälsen att växa ut?
Jo, i December var det. Har haft ute veterinärer som inte säger något eftersom han har inte ont, han verkar inte heller lida av det mer än att han trampar sig lätt och har därför boots vid arbete. Får skav av dom där han inte har så mkt päls, och då blir det mindre och mindre päls kvar..
Har både neopren och fårskinns insida på de jag använder. Med fårskinn borde det inte skava tycker jag, men det gör det.
Smörjer med vitt vaselin för att hålla det mjukt. Har hört någonstans ifrån, som jag inte kommer ihåg, att det finns någon salva som får pälsen att växa. Dock vet jag inget mer.
Hej, Då vaselin är en petroliumprodukt, så vill du kanske inte använda den på känslig hud. Jag har använd Zinksalva från B*rn*ngens, då stimulerar du återväxten av pälsen.
Lycka till ! Saltomortal
Jag har använt zinksalva från apoteket för att skynda på läkning av mugg, om det stimulerar håråterväxt då kommer nog många med klen hårväxt på skalpen som jag att bli storkonsumenter av produkten !
OT. En man smorde in flinten med fin olivolja och håret börjad växa faktiskt.
Kanske kan vara värt att prova men kanske inte nu på sommaren när solen är stark.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.