Hårinpackning??

K

Kharachi

Kan de funka på hästar som lätt tappar manen??

Tycker de borde funka iaf.

Sv: Hårinpackning??

Tror inte att det kommer att göra det. Då skulle alla män som blir tunnhåriga köra med inpackning för länge sedan.

nja de tror jag inte.. inpackning är ju till för att göra håret fint och lättutrett så jag vet inte riktigt :)
visst de gör ju håret starkare men jag tror inte de hjälper faktiskt..

Skulle inte testa detta!! :angel:

För du menar väl hårinpackningar för människor??

men borde inte de funka för torr hårbotten?? tror nämligen hon tappar manen för att hon blir torr av solen på sommaren... Fad kan jag annars ha för att mjuka upp "hårbotten"? Prövat me helosan men de va svårt att få de där ja ville :crazy:

men borde inte de funka för torr hårbotten?? tror nämligen hon tappar manen för att hon blir torr av solen på sommaren... Fad kan jag annars ha för att mjuka upp "hårbotten"? Prövat me helosan men de va svårt att få de där ja ville :crazy:

OLIVOLJA!! Funkar underbart och gör huden fin och "fet" (har exemhäst så jag har provat mycket sådant själv). Annars funkar handkräm (utan parfym- helst med aloe vera i) ganska bra, men olivoljan är nog bäst. Vet dock inte hur det blir när det kommer i kontakt med solen, har exemtäcke på hästen så det har inte varit några problem- dock funkar handkrämen utmärkt och man kan släppa ut hästen direkt efter "behandling".

Har oxå funderat på de me olivojla, men ja e så rädd att solen ska bränna då... hon har ju flugtäcke iof. men om man skulle glömma de :crazy: då lär hon ju inte få nån man...

Angående Aloeveragel

Smörjer in me Aloeveragel 97% (eller om de e 99%)
Vet inte va ofta man kan använda den?? Står att de e en karrens på 72 timmar tror ja, så den borde ju va rätt stark (eller va man ska säga) :eek:
E de nån fara tror ni om man smörjer varranan dag? Tror nämligen den funkar rätt bra... har smörjt me den då ja ser att hon kliat lite eller om de lossar mer än vanligt å dagen efter så e de bra igen :)

Har oxå funderat på de me olivojla, men ja e så rädd att solen ska bränna då... hon har ju flugtäcke iof. men om man skulle glömma de :crazy: då lär hon ju inte få nån man...

Angående Aloeveragel

Smörjer in me Aloeveragel 97% (eller om de e 99%)
Vet inte va ofta man kan använda den?? Står att de e en karrens på 72 timmar tror ja, så den borde ju va rätt stark (eller va man ska säga) :eek:
E de nån fara tror ni om man smörjer varranan dag? Tror nämligen den funkar rätt bra... har smörjt me den då ja ser att hon kliat lite eller om de lossar mer än vanligt å dagen efter så e de bra igen :)

Står det inget på förpackningen?

Nä inte mer än att man kan ha de på exem, sår och mjukgörande, m.m E den gelen som finns på bla. börjes

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka