Hårfärgning

monster1

Trådstartare
Jag var och klippte mig häromdagen och färgade. Jag brukar inte färga jag är för snål och för lat för att orka hålla efter utväxter. Hur som helst hade jag tänkt mig att det skulle bli något sådant här dvs ljusa och lite rosa highligts:
trendy-hair-highlights-pink-highlights-niffler-elm-tumbl.jpg

men istället blev det något sådant här:
peach-ombre.jpg

Fast jag är då mörkt askblond i botten (råttis).

Den varma tonen passar mig inte riktigt och jag är inte så peppad på ombregrejen utan vill mer ha highligts. Går det att färga in håret igen så det blir mer min vanliga hårfärg men med rosa och ljusa highligts i vid nästa klippning?

Jag håller på att flippa ur på den här persikofärgade hårtonen som inte passar mig så bra. Kan man ha i silverschampo först och rosa färgbomb på det för att först neutralisera det gul/oranga och sedan få på den rosa ovanpå?

Ditt hår ser ändå hyfsat ljust ut (jämfört med mitt eget) så jag kanske hade testat färgbomb eller helt enkelt färga över själv med rosa toning om du är okej med lite mer rosa rosa slingor. Ska du ha pastelligt som på bilden känns det som om du behöver proffs för att färga av och bleka ännu mer men jag är tveksamt om det blir så bra mot din lite mörkare hårfärg i botten utan för att få önskvärt resultat (om det är bilden överst) så behöver du nog bleka ur lite där också. Min syster gjorde jättesnygga pastelliga slingor på sig förra sommaren men då blekte hon resten av sitt hår också och hade i nån silverton i botten.

Ditt hår ser ändå hyfsat ljust ut (jämfört med mitt eget) så jag kanske hade testat färgbomb eller helt enkelt färga över själv med rosa toning om du är okej med lite mer rosa rosa slingor. Ska du ha pastelligt som på bilden känns det som om du behöver proffs för att färga av och bleka ännu mer men jag är tveksamt om det blir så bra mot din lite mörkare hårfärg i botten utan för att få önskvärt resultat (om det är bilden överst) så behöver du nog bleka ur lite där också. Min syster gjorde jättesnygga pastelliga slingor på sig förra sommaren men då blekte hon resten av sitt hår också och hade i nån silverton i botten.

Fast TS var ju just hos ett proffs (frisören), då tycker jag att man kan förvänta sig bättre resultat! Så länge det går genomföra utan att paja håret i alla fall.

Det är nog en lånad bild från nätet och inte TS själv, som jag tolkar det som.

Fast TS var ju just hos ett proffs (frisören), då tycker jag att man kan förvänta sig bättre resultat! Så länge det går genomföra utan att paja håret i alla fall.

Jag har inte sagt ett dugg om själva resultatet eftersom jag inte alls vet hur dialogen var, om frisören sett bilden eller jobbat efter instruktioner. Känner jag att jag kan lita på frisören men att det blev ett missförstånd så hade jag reklamerat och bett denne färga om men om jag hade känt att frisören fått tydliga instruktioner och sett bild så hade jag bett om pengarna tillbaka och gått till en annan frisör.
Eftersom min syster är frisör så vet jag att hennes klienter är sjukt vaga ibland i sina önskemål om färg eller helt orealistiska om vad som är möjligt att uppnå med deras hårtyp/färg/volym m.m. Hon jobbar i en salong där hon tar ruskigt mycket betalt för färgningar men vägrar konsekvent att färga hår på personer hon inte känner förstår hur resultatet kommer bli, hon misstänker att de kommer ångra sig och upplyser tydligt sina kunder om vilket resultat de kan förvänta sig då det oftast inte går att få håret se precis exakt ut som på en bild på en kändis om man inte råkar ha väldigt liknande hårtyp.

Jag har inte sagt ett dugg om själva resultatet eftersom jag inte alls vet hur dialogen var, om frisören sett bilden eller jobbat efter instruktioner. Känner jag att jag kan lita på frisören men att det blev ett missförstånd så hade jag reklamerat och bett denne färga om men om jag hade känt att frisören fått tydliga instruktioner och sett bild så hade jag bett om pengarna tillbaka och gått till en annan frisör.
Eftersom min syster är frisör så vet jag att hennes klienter är sjukt vaga ibland i sina önskemål om färg eller helt orealistiska om vad som är möjligt att uppnå med deras hårtyp/färg/volym m.m. Hon jobbar i en salong där hon tar ruskigt mycket betalt för färgningar men vägrar konsekvent att färga hår på personer hon inte känner förstår hur resultatet kommer bli, hon misstänker att de kommer ångra sig och upplyser tydligt sina kunder om vilket resultat de kan förvänta sig då det oftast inte går att få håret se precis exakt ut som på en bild på en kändis om man inte råkar ha väldigt liknande hårtyp.
Ingen har ju egentligen någon aning om resultatet eftersom TS använt exempelbilder. Jag trodde bara att Du trodde att TS färgat hemma eftersom du sade: "Ska du ha pastelligt som på bilden känns det som om du behöver proffs....." :)

Ingen har ju egentligen någon aning om resultatet eftersom TS använt exempelbilder. Jag trodde bara att Du trodde att TS färgat hemma eftersom du sade: "Ska du ha pastelligt som på bilden känns det som om du behöver proffs....." :)

Ja, alltså att tona över eller köra färgbomb skulle jag kunna tänka mig att man kan göra själv för att slippa persiko färgen som ts säger att hon har men vill man ha resultatet på översta bilderna så får man nog gå till ett proffs. Sen huruvida man ska se frisören som ts redan gått som proffs är ju upp till ts att bedöma.. 😋

Det persikofärgade kan du nog tvätta ur ganska lätt. In i duschen och tvätta flera gånger och kör även flera gånger med balsam eller inpackning. Tror inte du behöver använda silverschampo. Sådana färger släpper ofta snabbt!

Och gå tillbaka till frisören redan nu och säg att du inte blev nöjd! Frisören kan nog slinga upp det utan att det är ngn fara för håret, sålänge du inte har blekt det jättemkt innan så det är väldigt slitet nu.

Jag håller på att flippa ur på den här persikofärgade hårtonen som inte passar mig så bra. Kan man ha i silverschampo först och rosa färgbomb på det för att först neutralisera det gul/oranga och sedan få på den rosa ovanpå?
Låt frisören fixa istället!
Skulle inte börja mixtra med rosa färgbomb, det kommer bara bli mörkare rosa om det är persikofärgat nu.

26478

Det här är nyansen nu. Jag är mörkt askblond i grunden så delar av håret blev väll guloranget när hon blekte. Färgnyansen hon lade i var kallt rosa. Jag antar att jag kan gå tillbaka men jag är inte säker på att de klarar det ändå med tanke på resultatet.

Hon sa även att nästa gång vi bleker så blir det mer den ton jag vill ha. Men jag har varit blekt nästan helt vit vid ett tillfälle och då gjordes det på en sittning. Förvisso ca tio år sedan nu men så mycket mörkare borde jag väll inte blivit.

Visa bifogad fil 26478
Det här är nyansen nu. Jag är mörkt askblond i grunden så delar av håret blev väll guloranget när hon blekte. Färgnyansen hon lade i var kallt rosa. Jag antar att jag kan gå tillbaka men jag är inte säker på att de klarar det ändå med tanke på resultatet.
Det skulle kunna bli bra om du tvättar ur färgen och frisören bleker upp slingor ordentligt. Rosa lossar väldigt lätt så det borde gå att tvätta ur, men är det gulorgange under efter misslyckad blekning är det ju svårare..

Du kan ju prova att få pengar tillbaka och sen gå någon annan stans?

Hon sa även att nästa gång vi bleker så blir det mer den ton jag vill ha. Men jag har varit blekt nästan helt vit vid ett tillfälle och då gjordes det på en sittning. Förvisso ca tio år sedan nu men så mycket mörkare borde jag väll inte blivit.
Sa hon att slutresultatet inte skulle bli som du ville? Innan ni började alltså?

Jag färgade ngt persikoliknande en gång, men ångrade mig efteråt. Det gick att tvätta ur ganska lätt (upprepade omgångar schampo och balsam vid en dusch) och sen var det dugligt. Då bokade jag en ny tid några veckor senare, var inte frisören som gjort något fel utan bara att jag inte trivdes med färgen.

Visa bifogad fil 26479
Det här är min naturliga färg.
För att få det resultat du önskar (svagt rosa i längderna) måste det vara väldigt blekt under. Hon borde sagt direkt att det inte skulle gå om hon inte ansåg att håret skulle fixa den blekningen vid ett tillfälle. Då hade det varit bättre att slinga upp och vara blond denna gång och sen väntat med det rosa tillnästa tillfälle när håret kunde blekas igen.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 142
Senast: lundsbo
·
Kläder & Bli fin Jag har för dagen kort hår, men har inte klippt mig på 2 snart 3 månader, vilket är otroligt länge för att vara jag och jag inser att...
Svar
13
· Visningar
4 850
Senast: Ms_Antrop
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 979
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama