Hårfärg i fogen..

Hagens_Zorba

Trådstartare
Gaaah går det ens att få bort? Badrumsgolv/vägg alltså. Har testat klorin och bikarbonat, hjälpte inte ett piss.

Undrar oxå om nån har nå tips på hur man får rent vitlackerade dörrar och skåpluckor, diskmedel å skrubb tar då inte bort fettfläckarna :down:

Tror de finns i vanliga matvaruaffärer, har köpt mina via ett timstädjobb där jag hoppar in om det är något akut.

Fettfläckar o.s.v går bort med Icas "fläcksuddare" :)

Jag fick det tipset här innan min flyttstädning, hade aldrig hört talas om fläcksuddare förr.
Det var tamefan en magisk upplevelse!Den tar typ allt, sånt man gnott på och svurit över i åratal.

En vän som jobbar på ett boende för ensamkommande pojkar från flyktingländer hade en ung man som var väldigt svår att få att städa sitt rum. Hon köpte fläcksuddaren efter att jag lovprisat den, och gav till killen och sa att han skulle ta bort några prickar på fönsterbläcket. En timme senare upptäcker hon att killen flyttat ut varenda möbel han hade på sitt rum ut i korridoren, och inne i rummet stod en storögd pojke och upprepade "ROLIGT!" medan han skrubbade på varenda liten prick han såg i rummet, från golv till tak...:D

Den kostar typ 35:- på ica.

Jag fick det tipset här innan min flyttstädning, hade aldrig hört talas om fläcksuddare förr.
Det var tamefan en magisk upplevelse!Den tar typ allt, sånt man gnott på och svurit över i åratal.

En vän som jobbar på ett boende för ensamkommande pojkar från flyktingländer hade en ung man som var väldigt svår att få att städa sitt rum. Hon köpte fläcksuddaren efter att jag lovprisat den, och gav till killen och sa att han skulle ta bort några prickar på fönsterbläcket. En timme senare upptäcker hon att killen flyttat ut varenda möbel han hade på sitt rum ut i korridoren, och inne i rummet stod en storögd pojke och upprepade "ROLIGT!" medan han skrubbade på varenda liten prick han såg i rummet, från golv till tak...:D

Den kostar typ 35:- på ica.

Det är faktiskt lite scary hur lätt de tar bort det mesta :crazy: Det är lite alien över det hela.

Lyckades stänka hårfärg på sidan av vasken på toan...
Laminerat trä typ...Testade allt... inget funka...

Så kom jag ihåg att mannen som fixade vårt avloppssystem, hade från början jobbat på ett företag som städade klotter och diverse.
CocaCola använde de i massor och det var just detta som tog bort min fläck med hårfärg från vasken, fick gnugga lite med en disksvamp men fläcken försvann och ytan blev inte förstörd.

Skrämmande att folk dricker detta....

En länk där de får bort rost på en bil med cocacola. :crazy:

Lyckades stänka hårfärg på sidan av vasken på toan...
Laminerat trä typ...Testade allt... inget funka...

Så kom jag ihåg att mannen som fixade vårt avloppssystem, hade från början jobbat på ett företag som städade klotter och diverse.
CocaCola använde de i massor och det var just detta som tog bort min fläck med hårfärg från vasken, fick gnugga lite med en disksvamp men fläcken försvann och ytan blev inte förstörd.

Skrämmande att folk dricker detta....

En länk där de får bort rost på en bil med cocacola. :crazy:
Bikarbonat löser upp en jävla massa saker med, men det är ingen hysterisk över att man sätter i sig..

Jag har försökt googla, mirakelsvamp å fläcksuddare verkar va samma sak? Nån som vet? :)

Multisvamp, mirakelsvamp och fläcksuddare är samma sak. Finns lite överallt. Billigast brukar de vara på webshopar för bilvård. Runt 100 spänn för ett 10-pack. Och har man börjat använda dem kan man inte sluta. Man bör dock vara försiktig på känsliga ytor för de repar underlaget.

Och använder man suddaren intensvt, som vid flyttstäd eller liknande, så kan det vara bra att ha handskar på. Mina fingertoppar blev helt torra och slipade av svampen...

Liknande trådar

Hemmet Vi har väldigt mycket järn i vårt vatten, så pass mycket att handfat, toa och väggarna i duschen blir gula efter ett tag. I...
Svar
11
· Visningar
5 766
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama