hårfällning

G

GoldenHeart

Heej !

Har ett 4-årigt isabell sto som nu är brunstig och även fäller päls. Går tyvärr inte att rida henne nu då hon är öm i huden. Ömmar mkt i rygg. När man rider bockar&stegrar hon. men annars snäll att hantera. Har kollat henne och det är inget fel på henne . har du något tips på foder elr tillskott ? har nu fått tips om

magnesium
jäst'
vetegroddar
munkpeppar
stropy mare

funkar ngt av det ? :devil:

Sv: hårfällning

Jag ger jäst till min, han fäller sin fäls snabbt och utan en massa gnäll. Han är den enda hästen i stallet som får det, och han är helt klart snyggast av alla i pälsen trots fällningen.

Munkpeppar ges ju främst om hästen har hormonell obalans, både till valacker och ston. Har hört att det funkar bra! Dessutom för en billig peng.

om din häst är öm pga av fällning kan du som föregående sa ge jäst, eller köp b vitamin och ge dubbel dos. Det brukar hjälpa..

Lycka till!

B-vitamintillskott, börja ge straxt efter årsskiftet och fortsätt till fällningen är över, samma när vinterpälsen sätts. Linfröolja är oxå ett ra komplement för hud och hårrem.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 057
Senast: axel
·
Foder & Strö Tänkte lite snabbt att man kunde göra en sida där man skriver om olika tillskott och varför & när dem används för att underlätta för...
Svar
6
· Visningar
1 769
Senast: Allevo
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 774
Senast: Hannah0407
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka