Har svårt för att kissa..

Z

zazzabella

Min ena häst dricker som vanligt, MEN hon kissar otroligt lite och hon har svårt för att kissa när hon väl försöker, när jag mockar får jag bara lite lite blöt halm, jag fyller inte ens en halv skottkärra. Vanligtvis brukar jag fyllar en och en halv när jag mockar hos denna häst. Hon är även öm i buken. Hur kan detta komma sej, vad tror ni att det kan vara? Min tränare tror att det kan vara att hon inte vill kissa ute när det är så kallt och står då därför och håller sej och sedan när hon kommer in och ska kissa, så går det typ inte. Men jag vet inte om det är så... Vad tror ni att det kan vara??

Mvh Bella

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Har svårt för att kissa..

Kan bero på flera olika saker.
Ring veterinären omgående.

Det har jag gjort. Jag haft ute veterinären flera gånger och även varit inne på djursjukhuset. Dom har undersökt henne noga, tagit massa blodprover, urinprover, röntgat. Hon har vart såhär i runt en månad nu. Dom vet inte hur dom ska gå vidare nu. Pratade nyss med veterinären och han vet inte hur vi ska gå vidare, men han ska återkomma imorgon, när han har funderat på hur vi ska göra. Men vad tror ni?? Vad kan man göra mer för att luska fram vad det kan vara som gör henne såhär?? Man blir ju jätte orolig av att inte veta vad det kan vara med henne, för bra är hon inte..

Mvh Bella

Kan ju vara som någon sagt att hon håller sig förlänge i hagen och har då svårt att kissa när hon kommer in. Men jag hade en häst som höll på likadant och vi gav honom elektrolyter i vattnet för att han skulle dricka mer, veterinären trodde han hade typ urinvägsinfektion eller njursten (vilket är ganska vanligt på hästar tydligen). Han blev bättre av detta och jag hppas du hittar någon lösning på din pålles problem. Men se till att veterinären kollar upp det ordentligt..

Okej. Ja, det kan ju vara det...

På vilket sätt kan elektrolyter i vattnet hjälpa för att han skulle dricka mer?? Vad är elektrolyter?? *fattar inte riktigt* :smirk:

Jag släpper INTE veterinären förren han VET vad det är med henne och det vet han, det är därför han inte har sagt sin teori ännu om vad det KAN vara med henne, förren han har alla provsvaren!!! :mad: ;) Få dom sista svaren imorgon, få se om det visar något....

Mvh Bella :cool:

Min kille hade samma problem fast tvärtom! Han ville inte kissa inne utan höll sig hela natten. Detta gjorde att han var irriterad i skapen och öm. Och urinvägsinfektion!

Botade detta mha tranbärsjuice i koncentrat och timjan samt salt. När det gick över så ger jag honom nu 1msk salt i maten och detta gör att han dricker ytterligare och på så sätt håller urinvägsinfektionen borta. Han klarar helt enkelt inte att hålla sig över natten och måste kissa in en gång och då sköljer igenom så han klarar sig. :D

Kan kanske vara nått att prova?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 093
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 335
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Fazeem
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka