Har slagit hö, ut med hästarna?

H

HarryBarry

Nu är årets hö inne!
Nu ska vi släppa hästana där på bete. Där är ca 5 cm gräs och det har redan börjat växa igen:crazy:
Större risk med att ha dom där än på ett vanligt "oslaget" bete..
Skiverier om fruktan mm oroar mig..

Hur ser ni på detta?

Sv: Har slagit hö, ut med hästarna?

Dom vallar som vi tar foder på släpper vi aldrig varken hästar eller nötkreatur på för att beta. Både för att vi tar en andra skörd men tycker att vall för foder och beten inte ska blandas.

Kicki :)

Sv: Har slagit hö, ut med hästarna?

Jo, men det är ingen vall utan en vanlig äng, med blommor och olika örter. Lite buskar och träd. Snarare naturbete kanske.. Inte insått eller gödslat.

Nu är gräset som är kvar gult, dock ser man att det spirar under, och i helgen kommer regnet, och då kommer det att börja växa.

Jag ska hästen i denna stora underbara hage ända till våren, och när jag läste broogardens artikel så blev jag orolig över det där frostgräset!!:eek: Det kommer han ju att gå på in på senhösten.
Jag förstod aldrig av texten om det var typ när första frosten kommer eller om det gäller så länge det finns gräs öht, grönt eller inte..

Liknande trådar

Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 336
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 039
Senast: Egonson_
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 393
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka