Här samlas vi som har schäfer!

Sv: Här samlas vi som har schäfer!

Hehehe, du skojar va ;) Jag har väl skrivit typ en triljon inlägg på Aktiv Hund o Allt om hundar :angel: Men det verkar trevligt här så jag gick med på ett forum till :cool:

Ja Paxxa känner jag igen från alltomhundar :). Träffar på lite Demonen hundar ibland på klubben och min mammas arbetskamrat har en demon :).

Ah, SannaM, välkommen. Jag håller dig helt ansvarig för min egen schäfer!

kl

Namn: Schafrix Kitty
Ålder: 2 år
Stam: Mischalands Pacino - Schafrix Betsy
Uppfödare: Schafrix
Bruks/utställning: bruks/utställningsstam
Onödigt vetande:Kitty är en gårdshund och används inte till tävling... hon skulle vara en ypperlig skyddshund om det vore så att jag hade intresse idag att syssla med det...

MMBetsybabe

10733_1168183058655_1650304275_432125_5050642_n.jpg

OMG, OMG, OMG, OMG!!!!!!
Vart är det där halsbandet + kopplet köpt??!!??!!:eek:
Jag vill ha, Jag vill ha, Jag vill ha, Jag vill ha, Jag vill ha, JAG VILL HA!!!!:love:

OMG, OMG, OMG, OMG!!!!!!
Vart är det där halsbandet + kopplet köpt??!!??!!:eek:
Jag vill ha, Jag vill ha, Jag vill ha, Jag vill ha, Jag vill ha, JAG VILL HA!!!!:love:

Det är inte köpt, det har Paxxa vunnit på en tävling. Men det är för stort för henne så vi har inte använt det alls eg, bara när vi tog bilden. Om du vill kan du få köpa det :) Om du har en stor schäfertik eller en schäferhane så borde det passa.

Annars kan jag kolla lite närmare i det om jag hittar ngt namn på en tillverkare så klart (får göra det sen för jag har det inte här inne, det ligger i stallet).

Maila i så fall: sanna@rohult.se

Fin! Jag tycker dom mörka är finast.:)

Namn? Sniffers Quando
ålder? 12 veckor
stam? Eric von der Schnapstanne, Kustmarkens Cobra
uppfödare? Kennel Sniffers
bruks/utställnin? Bruks. Tanken är att sambon ska köra spår/sök med lillen! Om inte sambon börjar plugga får han ev gå som väktarhund också.
onödigt vetande? Ett riktigt vilddjur till bäbis! tuff och lagom självständig. har precis förstått att om man sätter sig och stirrar på matte och gnyr lite tyst på morgonen så vaknar hon. ;) tuggar på allt förstås.. folk som aldrig sett en svart schäfer undrar om han är "riktig schäfer"! :devil:

bild är nästan ett måste!!

165531_10150355998900061_574120060_16642010_2949682_n.jpg

166120_10150355999125061_574120060_16642015_5807832_n.jpg

Intressant kombo! Sööt valp :love:

syftar du på stammen då? jag är tyvärr inte så insatt, det är sambon som är schäfernörden i familjen. ;) i kullen före denna var det tydligen en väldigt intressant hane, Mike vom Weinbergblick, (enligt sambon) men vi var lite sena på det så det blev nästa kull istället.
visst är han en sötnos! han växer så fort så det är helt galet! måste fota mer :D

Japp, det var stammässigt jag syftade på :) Har träffat tiken ett par gånger och hon verkar jätetrevlig!

Är personligen inte superförtjust i Mike, eller snarare användandet av honom!
Han har väl runt 50 kullar bara i Sverige :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka