Har ni några tips till en "nybörjare"?

Solvira

Trådstartare
Redan tidigare i år så gick jag i funderingar om att pröva på distans någon gång med min pålle. Tänkter inte mer på det nu, förrän medryttaren (hon red en distansrittshäst förut) sa att jag borde pröva det med honom eftersom han är så uthållig. Så nu har jag blivit väldigt på igen. :)

Så, vad har ni för tips för en som tänker börja rida distans? Vad måste jag veta innan jag ställer upp i en CR? (Är det bara jag som är helt virrig, men visst finns det en lätt klass som heter clearround? :crazy: )

:bow:

Sv: Har ni några tips till en "nybörjare"?

Ingen som vill dela med sig av bra tips inför träning för första starten?

Sv: Har ni några tips till en "nybörjare"?

Det finns MASSOR med trådar här ang att börja rida distans, sök så kommer du att hitta. Svårt att veta vad man ska berätta, så mkt ju.

Men visst finns det en klass som heter CR, är oftast 4-5 mil. Sedan finns det PP osså, som i regel är runt 2 mil och utan vet. grind.

Köp/låna "Naturen som ridhus" - Elisabeth Hjortvid om du har möjlighet. En suverän bok som tar mkt ang att starta distans.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 358
Senast: Boj
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 396
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 271
Senast: Djurvän
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama