Har ni boots?

S

Saaarah

Tänkte bara kolla om ni har boots på hästen när ni åker transport?

Sv: Har ni boots?

ja. om han inte är broddad för då har ja transportskydd.....han har nämligen slitit sönder ett par boots med broddarna så boots vågar ja inte ha längre när han e broddad.........

Jag har höga transportskydd i kraftigt material. De är lite "plastade" eller vad man ska säga på nedre delen av insidan....

Bra hållbarhet, det har klarat rätt så många broddade åkturer ochså...

jag har inte använt det tidigare på min häst eftersom han varit barfota :smirk: . Men nu när han fått skor fram med brodd så blir det nog boots vid nästa resa.

Nej. Jag har rejäla transportskydd. Går från tårna till knäet, insidan är klädd med läder och den delen som är över hoven är gjort i kraftigt dubbelsytt läder, jättebra!

Jag har börjat haft det när jag åker. Har iofs bra transportskydd och han har aldrig (pepparpeppar) trampat sig förr och står stilla i transporten och åker utan vägg. Har hela i gummi fram och lånar kompisens neoprene till bak.

Jag har höga transportskydd men det händer att jag lindar och har boots istället...

Ja är han broddad så har jag boots och höga transportskydd på.
Annars bara transportskydden.

Liknande trådar

Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Ninnurur
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
742
Senast: super
·
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama