har någon varit ute och skurit henne?

F

FannyHansson

Jag har en halvblods tjej på 15 år som jag igår hittade flera sår i slidan på. Det är inte grova sår och hon är inte påverkad av dom i humöret hon är pigg och glad som vanligt. har hört om att det finns sjuka människor som åker ut och skär hästarna.

Det andra stoet i stallet är utan några sår och jag kan inte hitta några ställen hon själv kunnat skada sig på.

så vad tror ni?

(vet har kollat på henne men jag vill höra vad ni tycker)

Sv: har någon varit ute och skurit henne?

glömde bilderna. men min största fråga är egentligen om man bör polisanmäla det? många har sagt till mig att göra det.

IMGP0097.JPG

IMGP0098.JPG

IMGP0099.JPG

Det är omöjligt att svara på, har en bekant vars sto hade sår bak och runt samt på slidan så självklart hade hon blivit skuren. Eller hade hon det? Nej det visade sig sedan att hästen stått och frotterat baken på en sten, man fann sedermera spår efter det på stenen.

om det verkligen inte finns något hon kan ha gjort sig illa på så anmäl absolut.
Jag bor i dalarna och det har hänt här flera ggr att sto har blivit utsatta, inte bara i hagarna utan de hjä**larna har brutit sig in i stall oxå!!

Polisanmäl absolut såna idioter skall ej gå löst! Gå ej ut i media, då får fler nys om det.

De som blivit drabbade här blir det oftast igen spciellt om de har gått ut i media

lycka till

glömde bilderna. men min största fråga är egentligen om man bör polisanmäla det? många har sagt till mig att göra det.

Finns det klar misstanke att någon skurit henne så är väl svaret uppenbart? klar du ska anmäla. Även om det inte leder till någonting så gör du klart för idioter som gör sådant att det kommer uppmärksammas, anmälas och undersökas.

Mitt sto har haft något liknande, men det var under sommaren när intorkad svett satt kvar och orsakade skav.
Vad sa veterinären? Har ni misstanke om att någon skurit stoet så ska ni självklart göra en polisanmälan!

Jag hade dock dragit mig för att anmäla bara för att folk sa åt mig att göra det, och/eller om det finns någon rimlig förklaring till skadorna. Risken finns alltid att man triggar igång potentiella hästskärare när det blir rubriker i tidningarna.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 580
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 865
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 755
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 877
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31