Har mina grejjer till salu ( OBS ej annons!!)

BitterAss

Trådstartare
tävlingsvagnen & "nya" walsh selen och sen i förrgår har en köpare försökt med att pruta en 1000 lapp för att h*n är så fattig & frakten kostar så mkt. Selen är komplett fast med Wahlsten tömmar. Vill ha 3000 för den , är det för mkt? Fick iaf mail igår om att h*n hittat en sele "alldeles ny samma modell för 2000 kr" "
Vad bra "svarade jag, "då löste det sig juh för dig. Jag vill ha 3000 för selen och jag är inte i nöd att sälja selen"

Fick svar idag " ja men det är jag. jag märker att du är en vanlig Svensson som inte vill att en fattig ska leva".

Ehh?? Var jag dum/elak som inte sålde selen till denna spekulant?
Har ingen lust att skänka bort selen, då kan jag lika gärna behålla den till Dover Calais kommande avkomma.

Sv: Har mina grejjer till salu ( OBS ej annons!!)

Du skulle bara gratulerat. Hittar man en ny Walsh för 2000 så köper man....

Det var bara ett simpelt förök till prut.

Du skulle bara gratulerat. Hittar man en ny Walsh för 2000 så köper man....

Det var bara ett simpelt förök till prut.

Jag kände mig rent irriterad, svarde ej på de 3 nästkommande mail om att " jag ger 2000, är det klart" så när det 4 mailet kom svarade jag först..

Vilket pucko:eek:

Jag fick ett liknade svar en gång när jag skulle sälja en sadel, jag hade satt ut den för 4000 kr och en människa mailade att "hon kunde tänka sig att köpa den för 2000 kr inklusive frakt":grin:
Jag svarade att den kostar 4000 kr exklusive frakt.
Hon mailade tillbaka nästa dag att jag aldrig skulle få sålt den för det priset, jag mailade tillbaka och berättade att sadeln var såld och hämtad, för 4000 kr och att köparen var mycket nöjd med att ha fått tag på en sådan sadel i det skicket för en så liten peng.:D

Det finns folk som inte inser att att andra inte vill idka välgörenhet och sponsra deras hästeri.

Det känns juh ganska tråkigt, den kostade juh mer för mindre än 1 år sen när jag köpte & den har bara gått 4-5 lopp i år. Använder den inte ens i provlopp, har en "ful-sele" till det.

Nyss fick jag ett svar från en annan ; " Varför inte orginal selpaden? det är väl den som tillhör..? ( har bytt bort den hårda som medföljer köpet, har ett långt walsh selpad ist) Är det verkligen samma modell som på bilden , el är det en annan sele? " Skickade svar på spekulantens frågor och fick ett nytt mail " skicka en bild så kanske jag köper".

Vilka jäkla puckon det finns... Man upphör aldrig att förvånas...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka