Har man kvar ridningen i kroppen?

P

prickig

Hallå allihopa. I sommar ska jag på ett ridläger och har inte ridit på 7-8 månader. Före det hade jag ridit 2 och ett halvt år ( före det hade jag en paus och före det red jag kanske i 5 år.)
Hur är det riktigt, sitter ridningen kvar i kroppen? :D

Sv: Har man kvar ridningen i kroppen?

jodå ridningen finns där! det är som när man lärt sig cykla tror jag :) Jag kan tänka mig att man glömmer detaljer som att veta vilka hjälper som ska till för en perfekt bakdelsvändning, men grunderna går aldrig ur och du tränar upp dig igen på nolltid.
Lycka till på lägret!

Fast du lär få gryyym träningsvärk! :D Jag har inte ridit på ungefär tre år, har precis köpt häst och jag provred henne ungefär 5 minuter när jag var och tittade på henne före köpet, det lilla kändes i benen dagen efter! :rofl:

Fick hem henne för en vecka sedan och har inte ridit än men jag antar att jag kommer att vara rätt mör efter första "riktiga" ridturen. :D

De "stora", tekniska sakerna finns kvar i muskler och hjärna.
Däremot tappar iaf jag känslan väldigt fort, lite sämre timing, lite sämre kroppskontroll, lite sämre känsla för vad hästen gör.

(Vilket i mitt fall blir ... inte så bra. :o)

hahahaha :rofl:

Marvin: ja, vi får se vad det blir till :D

Jadå! Det sitter nog kvar länge!:) Jag tror det kommer gå galant på ridlägret. Men lite träningsvärk kommer du nog att få ja!!:p
Hoppas det blir kul!;)

Gjorde ett uppehåll på 15 år... Men visst sitter ridningen där även efter så lång tid. Var ju såklart "ringrostig" ett tag men nu är det roligare än någonsin (är 37 år).

Ja och nej - ja, man minns förstås vad/hur man gör, men nej, kroppen har inte riktigt "koll": jag har av olika anledningar (skador på hästen, privata orsaker, jobb osv) inte tränat på nästan två år utan bara promenadridit och det kan jag säga att SITSEN är det bara att börja om med. Inga muskler i mellandelen kvar, så även om man vet hur det ska vara så blir det inte så...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 338
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama