Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prosit skrev:Det som är tråkigt är att alla nyblivna kattungeägare säger samma sak.
"Tar inte vi katten så tar någon annan den/ den blir avlivad/dränkt/skjuten osv. "
Det har liksom blivit en dålig ursäkt tycker jag. Ta en annan katt från en "mer seriös" människa då?! Som har kvar kattungarna tills de blivit gamla nog!
Vi har även andra gånger köpt nergångna katter från olika katthem, allt från 300 kr och uppåt för vanliga bondkatter som var fulla med mask, okastrerade, ovaccinerade.
Det känns inte bra att vi tog han ifrån sin mamma och all trygghet så tidigt, men hade inte vi tagit katten hade antingen nån annan gjort det eller hade de avlivat den.
Det är faktiskt jag oxå, men jag inser att jag inte kan ha så många djur hemma. Jag bor i lägenhet, och på den ytan så är det bra med två katter. Därför åker jag inte heller och tittar på några kattungar/hundvalpar/hästar.... Djuren mår inte bättre av att jag står och känner ångest för att jag inte kan ta hem dem.Jag är iallafall en sådan person som skulle kunna ta hem både katter, hundar och hästar för jag tycker synd om dom.
taccotad skrev:Men att vi aldrig köpt en dyr raskatt gör oss förmodligen till oseriösa enligt vissa.
Vi har även andra gånger köpt nergångna katter från olika katthem, allt från 300 kr och uppåt för vanliga bondkatter som var fulla med mask, okastrerade, ovaccinerade. Vi har gått till veterinär direkt och fixat allt som skulle göras.
Jag är iallafall en sådan person som skulle kunna ta hem både katter, hundar och hästar för jag tycker synd om dom.
taccotad skrev:Vad menar du med dålig ursäkt??? Jag kan väl inte göra så mycket om kattägarna säger att de kommer skjuta kattungarna om ingen tar dom? Jag har inget hjärta av stål, så därför tog vi katten. Vi har haft många katter förr och har aldrig tagit nån så här tidigt så att du skriver att "alla nybliva kattungeägare säger samma sak" är helt fel enligt mig. Du hade hellre sett att de antingen dödade ungarna eller sålde dom till nån annan? JAg tycker att vi har gjort vad vi kunnat göra. Vi har även andra gånger köpt nergångna katter från olika katthem, allt från 300 kr och uppåt för vanliga bondkatter som var fulla med mask, okastrerade, ovaccinerade. Vi har gått till veterinär direkt och fixat allt som skulle göras. Efter många månader har vi fått härliga katter. Dessa katter har i vissa fall blivit av med sin mamma i mkt tidigt ålder, varit vildkatter, bott hos folk som misskött dom osv. Jag är iallafall en sådan person som skulle kunna ta hem både katter, hundar och hästar för jag tycker synd om dom.
Men att vi aldrig köpt en dyr raskatt gör oss förmodligen till oseriösa enligt vissa.