här kommer ett tips jag läste

Ida_79

Trådstartare
om man ska kyla hästens ben efter tex ridning...
Tag ett par gummi boots o sätt dom vid hästens knän upponervända.. Fyll bootsen med is.. när isen smälter,så rinner det ner på benen o dom blir kylda:banana: :banana: Smart va?:D
Har du ngt bra tips på annat?:cool:

Sv: här kommer ett tips jag läste

Vad smart!!! Måste pröva det nån gång... ska bara införskaffa ett par gummiboots först...

Tag ett par gummi boots o sätt dom vid hästens knän upponervända.. Fyll bootsen med is.. när isen smälter,så rinner det ner på benen o dom blir kylda:banana: :banana: Smart va?:D

Jag har ingen is-maskin i stallet...

om det är seriöst menat; tänk bara på att ej lägga isen direkt mot hästens ben. Måste vara något emellan för att undvika skador på huden...

Det är säkert jätte skönt att få is på sig ..eller??? jag skulle inte göra det med min häst med tanke på hur hemskt han tycker det är med 8 gradit vatten på dem .-...

visst e det sjukt? Min dotter har pollux o jag läste igenom pollux posten(tindningen) Där var detta "smart" tips... Tänka alla unga tjejer som läser detta.. Jag skulle aldrig få för mej att göra en sådan sak.. hahahahah

det var nog det dummaste jag hört....

å dessutom kyla benen.... snälla vad tror ni att ni åstadkommer?!

Det är säkert jätte skönt att få is på sig ..eller??? jag skulle inte göra det med min häst med tanke på hur hemskt han tycker det är med 8 gradit vatten på dem .-...

Nu är det ju inte meningen att det skulle vara skönt för hästen i första hand utan kyla. Tror inte kyldamasker etc är så sköna heller.

Nackdelen och felaktigheten med tipset är dock två. För det första aldrig is direkt mot hästens hud, det kan ge köldskador. Sen, om man ska kyla ben med rinnande vatten är det minst 20 minuters spolning som gäller, så lite sipprande isvatten lär varken göra till eller från..

Liknande trådar

Islandshäst Min lilla grisspassande raggsocka släppte igår tölten, bitvis, det kom och gick under en lektion. Jag svävar fortfarande på rosa moln...
Svar
5
· Visningar
7 600
Senast: glimjandi
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 565
Senast: LaMaya
·
C
Hästvård När det var is ute här hemma så satte jag på min häst broddar och gummiboots för att han inte skulle få balltramp av brodden. och dum...
Svar
4
· Visningar
685
Senast: crocket
·
Y
Hästvård Ja, just nu känner jag mig, som rubriken lyder, förvirrad.. Mycket förvirrad. Jag känner att jag skulle vilja ha lite synpunkter, tips...
Svar
10
· Visningar
1 445
Senast: Yamaha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka