Har hört ett påstående...

Jag ger mitt sto pellets som komplement i foderstaten (Hö+ensilage, havre, betfor och mineraler - vilket jag inte ger nästan när jag ger pellets) för att hon inte ska falla ur (och med synbart resultat)!! Så jag stöder verkligen inte det påstående du hört ... =)
 
Nej, har inte hört något om att pellets av något fabrikat skulle ge sämre hull hos någon häst.

Förmodligen någon form av missuppfattning/illasinnat rykte, säkert i kombintion pellets + icke balanserad foderstat!?
 
Men det beror väl på hur mycket du ger. :) Jag skulle gärna se större förpackning, om de nu varit hanterbara. Får ju åka nästan en gång i veckan och köpa nytt korn. Det är ju egentligen bara vitaminerna som försvinner, näringsmässigt förändras det ju inte.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 265
M
Foder & Strö Hallå alla foderfreaks! Nu har jag gått här och funderat kring ett antal saker som rör hästens utfodring, sådant som jag läst i...
Svar
1
· Visningar
986
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp