Har hela buke blivit ihoptryckt?

H

Henchen

tycker att buke blivit så litet, eller vad man ska säga, typ brevid skylten Bukefalos 10 år! så står det, Bukefalos > Om bukefalos.com > Bukefalos hjälp Posta ny tråd

Den rutan har blivit mycket mindre osv.

Är det nåt Gunnar gjort eller?

Jag har inte ändrat min skärminställning.

Sv: Har hela buke blivit ihoptryckt?

Tänkte jag också på. Och "välkommen tillbaka!" rutan är onödigt stor. :p

Ni som har upplösning 800*600 och inte har stora synproblem borde öka på upplösningen till minst 1024*768. De flesta skärmar idag klarar 1280*1024.

Det kan se litet ut i början om man är van vid det gamla, men man får så mycket bättre överblick.

Ni som tycker det ser konstigt ut, vilken upplösning har ni?

Jag har 1280*1024. Och jag förstår också vad de menar...

Så här ser det ut för mig om jag har fullskärm, vilket jag verkligen avskyr, multifönstrare som jag är:

BUKE11.jpg

Och så här ser det ut när jag har fönstret som jag vill ha det, smalt nog att ha lite koll på flera fönster i bakgrunden och smalt nog att slippa röra huvudet i sidled för att kunna läsa texten i inläggen:

BUKE13.jpg

Det blir rätt osnyggt när den första rutan, med "buke-positionen" är tilldelad en viss procent av totala fönstret.

Senast ändrad:

som du har på första bilden, vill jag ha det!
Men jag har det som på den andra!

Jag med och här ser det ut som på den andra bilden.

Ni som har upplösning 800*600 och inte har stora synproblem borde öka på upplösningen till minst 1024*768. De flesta skärmar idag klarar 1280*1024.

Det kan se litet ut i början om man är van vid det gamla, men man får så mycket bättre överblick.

Ni som tycker det ser konstigt ut, vilken upplösning har ni?

Och jag som alltid trott att jag har upplösning 1024*768. :rofl: Men inte, fasen vad bra det blev. :idea:

Fick ett helt nytt perspektiv på hela internet. Nu kan jag ju dessutom spela bitch de luxe på blip. :D

Jag arbetar med att se till att det här blir bättre. Lite bättre borde det vara redan nu, då den högra rutan bör vara mindre.

Jättebra att någon upptäckt att de haft onödigt låg upplösning.

Ni som har platta skärmar bör ställa upp dem på maximal möjlig upplösning. Bilden blir bäst av detta.

Ni som har bildrörsskärmar bör även ni kunna ställa upp dessa till 1280*1024, kolla upp så att ni ställt in uppdateringsfrekvensen så högt som det går, minst 75 hz, det flimrar mindre då.

Observera att detta gällde bildrörsskärmar, platta skärmar använder sig oftast av 60 hz.

Men då blir det jättelitet ju! Aja, men då vet jag vad "problemet" var! om man nu kan kalla det problem!

Näää Gunnar. Detta vart inte snyggt!
Hela Buke ser för kladdigt ut. Flytta ner allt och sätt reklamen högst upp igen istället.

Sen tycker jag att det är dumt att användare måste anpassa sin upplösning efter Buke, är väl så att Buke ska anpassa sig efter sina användare?

Självklart skall Bukefalos anpassa sig efter användarna.

Men jag tycker att det kan vara bra att tipsa alla användare om vilka möjligheter som de har på sina skärmar, vissa har kanske missat dem.

När jag tittar på statistik har de flesta 1024*768 upplösning, troligen kan många av dessa öka upp sin upplösning och få bättre bild och få plats med mer på sina skärmar.

En hel del använder även 800*600 vilket är väldigt lågt när det gäller dagens datorer och skärmar.

Som ni kanske sett har jag nu tagit bort bannern som ställde till det och lagt in en annan på annat ställe.

Näää Gunnar. Detta vart inte snyggt!
Hela Buke ser för kladdigt ut. Flytta ner allt och sätt reklamen högst upp igen istället.

Håller med!! Upp med reklamen igen!! Och så är Pm-rutan så himla liten... Det känns konstigt!!

//Julle

Jag vet inte om jag har onormalt liten skärm, eller om jag inte förstod allt du menade, men jag fixar inte att ha 1024*768 upplösning, mina ögon ploppar snart ur huvudet. Och jag är inte ens närsynt. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 697
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 944
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 707
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Boxvila efter ledinjektion
  • Reklamera häst