Har fått in en bh-båge bakom trumman...

Fibusen

Trådstartare
Vad gör jag?! Jag är totalt okunnig gällande hur en tvättmaskin sitter ihop. Men det ligger som sagt en bh-båge bakom trumman. Hur fasiken gör jag? Skruvar isär hela skiten? (Kan man det?) Eller låter den ligga där tills den rostar sönder och pulveriseras? O_o:nailbiting::cautious:

Misstänker att fler kvinnor än jag har drabbats av detta...
 
Vad gör jag?! Jag är totalt okunnig gällande hur en tvättmaskin sitter ihop. Men det ligger som sagt en bh-båge bakom trumman. Hur fasiken gör jag? Skruvar isär hela skiten? (Kan man det?) Eller låter den ligga där tills den rostar sönder och pulveriseras? O_o:nailbiting::cautious:

Misstänker att fler kvinnor än jag har drabbats av detta...

Toppmatad eller frontmatad? På min toppmatade ser man en lucka längst ner när trumman är öppen. Jag antar att det finns något liknande på frontmatade. Annars har jag ingen koll.

Edit: Det finns en rengöringslucka på fronten på en del maskiner också.
 
Toppmatad eller frontmatad? På min toppmatade ser man en lucka längst ner när trumman är öppen. Jag antar att det finns något liknande på frontmatade. Annars har jag ingen koll.

Edit: Det finns en rengöringslucka på fronten på en del maskiner också.

Är denna jag har, så den är frontmatad.
DD8FF1E6-ABD7-4E39-B685-4B33EFB2BCA0.webp
 
Vad gör jag?! Jag är totalt okunnig gällande hur en tvättmaskin sitter ihop. Men det ligger som sagt en bh-båge bakom trumman. Hur fasiken gör jag? Skruvar isär hela skiten? (Kan man det?) Eller låter den ligga där tills den rostar sönder och pulveriseras? O_o:nailbiting::cautious:

Misstänker att fler kvinnor än jag har drabbats av detta...
Dum fråga förmodligen. Men hur vet du att den ligger bakom trumman :confused: ? Den luckan längst ner till höger på bilden du visar är rensluckan. Öppna där och kolla, men ha något under för det brukar komma vatten när man öppnar den.
 
Jag lyckades få in en BH-bygel under den snurrande delen av trumman, dvs jag kunde se BH-bygeln ibland genom de små hålen i den. I mitt fall gjorde jag så att jag petade ut den ur ett av de små hålen med hjälp av en annan BH-bygel/spik/pincett som jag flyttade och vinklade den med. Lite pilligt, men ville testa med det först innan jag köpte ny (det var en gammal maskin, så inte helt aktuellt att ta ut en reparatör - den höll bara några månader till efter detta).
 
Dum fråga förmodligen. Men hur vet du att den ligger bakom trumman :confused: ? Den luckan längst ner till höger på bilden du visar är rensluckan. Öppna där och kolla, men ha något under för det brukar komma vatten när man öppnar den.

Jag ser den genom dom små hålen i trumman. Tvättade lite sängkläder och när den började centrifugera så lät det som fan kommit lös!:nailbiting: Då maskinen bara är ett par år och jag försöker tvätta så sällan det går genom att bara köra fulla maskiner så tyckte jag det var konstigt att den redan gett upp.

Snurrade på trumman och då skrapade det, lyste ner med lampa och då såg jag en båge genom hålen.
 
Jag lyckades få in en BH-bygel under den snurrande delen av trumman, dvs jag kunde se BH-bygeln ibland genom de små hålen i den. I mitt fall gjorde jag så att jag petade ut den ur ett av de små hålen med hjälp av en annan BH-bygel/spik/pincett som jag flyttade och vinklade den med. Lite pilligt, men ville testa med det först innan jag köpte ny (det var en gammal maskin, så inte helt aktuellt att ta ut en reparatör - den höll bara några månader till efter detta).

Exakt samma som för mig! Får se om jag lyckas pilla ur den eller måste ringa ut någon reparatör. Vågar inte börja skruva själv!
 
Jag ser den genom dom små hålen i trumman. Tvättade lite sängkläder och när den började centrifugera så lät det som fan kommit lös!:nailbiting: Då maskinen bara är ett par år och jag försöker tvätta så sällan det går genom att bara köra fulla maskiner så tyckte jag det var konstigt att den redan gett upp.

Snurrade på trumman och då skrapade det, lyste ner med lampa och då såg jag en båge genom hålen.
Aha. Attans vad dumt att den har lyckats fastna där..... :down:
 
Exakt samma som för mig! Får se om jag lyckas pilla ur den eller måste ringa ut någon reparatör. Vågar inte börja skruva själv!
Jag testade skruva av baksidan men kom snabbt fram till att jag inte hade någon som helst koll på läget, så baksidan skruvades på direkt igen.

Jag tror jag körde pannlampa och att en lång spik och en annan BH bygel var de bästa verktygen. Pincetten hjälpte inte så mycket om jag minns rätt, annat än när bygeln precis börjat sticka upp ur ett av hålen.
 
Vad gör jag?! Jag är totalt okunnig gällande hur en tvättmaskin sitter ihop. Men det ligger som sagt en bh-båge bakom trumman. Hur fasiken gör jag? Skruvar isär hela skiten? (Kan man det?) Eller låter den ligga där tills den rostar sönder och pulveriseras? O_o:nailbiting::cautious:

Misstänker att fler kvinnor än jag har drabbats av detta...

Valkarna I maskinen brukar gå att skruva loss. I vart fall någon av dom. Blir ett liitet större hål att pilla ut de som kommit bakom trumman.
 
Jag ser den genom dom små hålen i trumman. Tvättade lite sängkläder och när den började centrifugera så lät det som fan kommit lös!:nailbiting: Då maskinen bara är ett par år och jag försöker tvätta så sällan det går genom att bara köra fulla maskiner så tyckte jag det var konstigt att den redan gett upp.

Snurrade på trumman och då skrapade det, lyste ner med lampa och då såg jag en båge genom hålen.
Been there, done that... 🙈 Min man var tvungen at skruva isär tvättmaskinen, gick inte att få bort den på annat sätt. Har hänt två gånger, så numera tvättar jag aaaaldrig bh:ar utan tvättpåse.
 
Jag har aldrig råkat ut för det, tvättar alla BH i tvättpåse och ser jag att en BH där bygeln börjar komma på rymmen så slängs den.

Jag hade nog ringt någon som reparerar tvättmaskiner, de borde veta hur man kan få bort den.
Jag hade en fastighetsskötare som skällde om att använda tvättpåse till bh en gång när exakt samma sak hade hänt mig som Ts. Jag använder alltid tvättpåse och tvättar bara hela bh;ar. Det råkade ändå falla sig så att bh;n gick sönder i maskinen och bågen tog sig ur tvättpåsen och in bakom trumman så det kan hända även om man är noga.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 625
Senast: cassiopeja
·
Fritid Nu är det verkligen dags att jag tar tag i carpetmillen som bara står och skräpar. Behöver bygga en ny, helt enkelt, den första blev ju...
Svar
2
· Visningar
1 625
Senast: Pegasus63
·
Fritid Jag la vantarna på några gamla symaskiner för ett tag sedan, i någon slags vilseledd förhoppning om att jag skulle kanske möjligen på...
83 84 85
Svar
1 689
· Visningar
105 241
Senast: Buck
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 916
Senast: BobberiBoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp