T
TurboDevil
Ja det kan man verkligen säga att jag har. Ingen kan rida honom utom jag och nu verkar det knappt som om någon kan hantera honom=( Han har fått stå nu ett tag pga att jag har jobbat otroligt mycket men nu ska vi komm aigång igen. Men han är en pest och pina att ha att göra med...för alla utom mig. De säger att han stegrar och sliter sig.....han har langat av alla medryttare hittills under de 2,5 åren jag haft honom! Inget mot mig..givetvis testat men då har man fått visa var skåpet ska stå. Jag kan inte åka på semester för då är han värre än någonsin. Han har stegrat av en medryttare skadade sig inte som tur var...han bockade av den andra så hon skadade ryggen...den nuvarande bet han så att handen började blöda rejält...och nu har han nästan sparkad axeln ur led på en tjej som skulle ha insläppet. Men inte så mycket som ett knyst mot mig. En enmanshäst till den milda grad. Ibland har han varit i gång när olyckorna hänt och ibland inte så det verkar inte ha nått samband även om han blir pigg när han inte är det. Jag vet att det är min skyldighet som hästens ägare att se till att ingen kommer tillskada när de hanterar min häst men hur ska jag kunna göra nått när han inte lägger så mycket som ett öra bakåt åt mig? Jag varnar alla som vill bli medryttare på honom och är ärlig om hur han är men de vill endå och sen blir de arga när det går som det går....Men då har jag även skrivit i annonsen att hästen är knepig. Vet snart inte vad jag ska göra längre...jag behöver avlastning ibland pga mitt jobb men för dte mesta klarar jag mig själv men nån gång kan vara skönt. Stallägaren kan som tur var hantera honom men han stegrar även med henne och med alal andra men med mig traskar han som en hund.......vad gör man?
Sorry att det blev långt men jag vet inte riktigt hur man löser problem med en häst som är FÖR trogen mot en
Sorry att det blev långt men jag vet inte riktigt hur man löser problem med en häst som är FÖR trogen mot en