Hankatt vs. fyra honkatter

AnnaJL

Trådstartare
Jag har en lite fråga till er som är lite mer insatt i kattens beteende än jag:

Vi har en nykastrerad hankatt på ca 1.5 år och vi är på väg att flytta till min pappas flickvän som har fyra honkatter. Hur gör man då när man ska presentera katterna för varann? Det blir mycket nytt för våran hane; nya kompisar, nytt, stort hus osv. Förr när vi har flytttat katter har vi låtit dem vara inne nån vecka först så att de inte springer bort. Men hur ska vi göra nu? Ska vi kanske sätta våran hane i ett rum å ha galler för dörren så att katterna kan kolla in varann ett tag å sen släppa ihop dem?

Mvh Anna

Sv: Hankatt vs. fyra honkatter

Javisst, du kan göra som du föreslår så är du helgarderad.

Om du tror att kattorna är snälla KAN du prova att släppa dem ihop på en gång. Ev. med den snällaste först...

Låt hankastraten nosa in sig i mottagningsrummet först innan mötet, så han känner sig trygg där. Och se till att det finns lite ställen dit man kan fly och söka skydd i... Så ingen känner sig trängd och därmed hotad.

Lite fräs blir det förstås hur du än gör.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Övr. Katt Hej! Skulle behöva tips och råd för att göra det så bra som möjligt för våra två katter när vi ska flytta. Har idag två katter 11 år...
Svar
6
· Visningar
1 352
Senast: Asko
·
Övr. Katt Vi har flyttat till nytt hus ca 3 kilometer från det gamla i samma ort. Katten var inne i 5 dagar i nya huset och vi gick...
2
Svar
21
· Visningar
2 531
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar