Hanhund som kissar inne

Sv: Hanhund som kissar inne

Jag tror det går att jobba bort.
bara kämpa vidare,det kan vara MKT jobbigt ibland men jag lovar,även den omöjligaste hunden kan bli bättre,:smirk:

Vad det gäller att lämna en hund i bilen vid - 20grader-är väl lite väl bålt?Det finns regler o lagar för kyla oxå.Vill minnas att det är +5 grader.
Visst min hund älskar oxå bilen,men att sitta där i ett par timmar när man jobbar är väl inget ja skulle vilja med min hund direkt.

Va spelar det för roll så länge det finns filt o det inte är dragit så håller de värmen perfekt finns ju hundar som bor ute o han en hund koja året runt så har svårt o tro det finns regler som inte går under +5 givetvis är det ju inte -20 i bilen. Sen att den sitter/ligger i bilen spelar ju mindre roll om den blivit aktiverad innan jobbet o efter o får vara ute på mina raster vilket blir mer än de flesta hundar som är hemma 4-5 timmar själva då frukost rasten är 30 min lång o jag går o äter me han så han får springa ute lunchen 30min o sen 2 kortare kaffe pausar kl 11 o 14 så det går då ingen nöd på den hunden , stor utrymme är det också en 965:a me dubbelbur som han har själv så han kan ligga fullt utsträckt...

Jo det finns lagar på hur länge en hund får sitta instängd-vilket den gör i en bil samt hur kallt det får vara .Eftersom han inte har möjlighet att röra sig speciellt mkt i bilen så har han ju inte full tillgång till att få upp värmen heller.Jag klankar inte ner eller så, jag bara nämner det för dig.

Tror det är +5 grader som gäller samt en timme i bilen per gång.

få upp värmen? hur övelever en polarhund då ute direkt i snön? inte genom o springa runt det kan jag lova. o det är 2 timmar åt gången sen är han ute i 30min så det är inom ramen det kan jag garantera.

Har en hund varmt åt magen så är det inga problem alls. Sen är det nog från ras till ras också inte så schysst mot hundar som är kort hår men som min Rottweiler med godpäls med mycket underull så är det inga problem.

ja tror du över reagerar lite... jag har inte sagt VAD som är problemt det kan ja omöjlilgt veta. Ja ställde en fråga om han pissar ofta och då menar ja såklart även när dom är ute, ja skrev också att är det endast vid matskålen så hade ja tagit mig en fundering på att ev kastrera. Jag har inte sagt att hon måste göra likadant.

Varför inte ta bort matskålen helt och bara sätta fram den när han ska äta. Visa hans rang genom att du själv äter innan han får mat. När han ätit klart eller går ifrån matskålen så tar du bort skålen tills det är dax för nästa mål mat.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 199
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka