Lager

Trådstartare
Brunetten har fått hängmage... Hud mest, inte fett. Tycker hon är rätt söt med sin lilla magflärp och hon dundrar runt hejvilt som vanligt, helt obrydd. Är det någonting som bara kan uppstå verkligen? Skönhetsmissen har platt mage. Ingen av dem är feta, även om Brunetten kanske inte kör weightwatchers till vardags. Har googlat lite smått och det står att hängmage ofta är genetiskt betingad och ofarlig (om den inte beror på ren fetma då).

Fler hängmagar bland Buke-katterna? Finns det fler katter här med kroppsliga variationer utöver det vanliga?

Nu var ju tydligen Brunettens hängmage helt normal - men för min del blev jag förvånad över dess plötsliga uppdykande, och klassificerar den därför som ovanlig. ;P

Japp, min Sessan har hängmage! Har hört att det kallas för tigermage :love: När hon flyttade hit var hon fet och fyllde ut hängpåsen :angel: Men nu hänger den och slänger!

Mitt brittiska korthår har en påse fast den är väl mer som två eftersom den sitter i ljumskarna. Hon var fet när hon kom till mig och påsarna var mycket större och nu bär hon iofs fortfarande på "trivselhekton" om än mycket mindre och påsarna känns mer som extra hud och har blivit mindre :)

Brunetten har fått hängmage... Hud mest, inte fett. Tycker hon är rätt söt med sin lilla magflärp och hon dundrar runt hejvilt som vanligt, helt obrydd. Är det någonting som bara kan uppstå verkligen? Skönhetsmissen har platt mage. Ingen av dem är feta, även om Brunetten kanske inte kör weightwatchers till vardags. Har googlat lite smått och det står att hängmage ofta är genetiskt betingad och ofarlig (om den inte beror på ren fetma då).

Fler hängmagar bland Buke-katterna? Finns det fler katter här med kroppsliga variationer utöver det vanliga?

Nu var ju tydligen Brunettens hängmage helt normal - men för min del blev jag förvånad över dess plötsliga uppdykande, och klassificerar den därför som ovanlig. ;P

Min Yoga fick hängmage på ena sidan när hon hade sin kull. För du menar det som sitter i ljumsken va? Hon såg lite kul ut. Hängmagen är en kvarleva från att katten levde i öknen och behövde kunna "hamstra" vatten.

Fler hängmagar bland Buke-katterna?

Jepp, min ena hane har en riktig häng-och-slängpåse som far hit och dit från sida till sida när han travar :D Han har visserligen varit rundare än han är nu, men påsen fick han redan som ganska ung, innan den runda perioden! Den är rätt mysig att gosa med, lite som att massera en sådan där antistressboll :p

Min har en liten "hudpåse" i vardera ljumske. Jag upplever inte att det hänger och dinglar, men det är lite överfödig hud där liksom. När han ligger ihopkurad får den honom att de lite tjockare ut än han är, och när han ligger utsträckt får den honom att se en smula mager ut :p .
Vad jag förstått har kisse aldrig varit tjock. När han flyttade till mig och perioden innan dess var han snarare för smal (4år, jag fick honom i somras). Nu är både jag och vet. nöjda med hullet. Men hänget är där det är.

Min Yoga fick hängmage på ena sidan när hon hade sin kull. För du menar det som sitter i ljumsken va? Hon såg lite kul ut. Hängmagen är en kvarleva från att katten levde i öknen och behövde kunna "hamstra" vatten.

Jaha... Typ dromedarpuckel i hängmageform? Japp - två mjuka små ljumskpåsar har lilla fröken fått.

Allmänt:
Hehe - skönt att höra att det finns fler extramagar som gungar runt därute! :D

Vår Vitis har hängmage, Gabban har det inte. Den är lagom stor så den hänger och slänger inte kopiöst mycket iaf. Hon har bantats ner lite men magpåsen har inte blivit större som väl är.
Bägge har gosiga magar, märks inte så stor skillnad när de ligger på rygg och fläker ut sig för att bli gosade med :)

Båda mina har hängmage, kastrerade honkatter. De är lite rultiga nu men inte direkt tjocka. Tror att det har att göra med att de inte rör på sig lika mycket nu under vintern. På sommarsäsongen är de betydligt fastare om magen. Tycker allt att det är lite fulgulligt med en mage som hänger och slänger som en potatissäck när de spurtar förbi :D

Lava var också fått ett rätt bra häng. Jag tycker det är hemskt fult :D Hon har gått lite i vikt sen jag fick henne tror jag och magen har växt en del. Hoppas den försvinner lite nu när hon börjat få gå ut. Alla kastrater jag känner har en påse men jag kan inte låta bli att tycka det är fult :p Iaf på en så smäcker katt som Lava.

Luna har ingen tigermage tack och lov ^^ men jag har haft andra som har haft det, de har dock varit långhåriga så det har inte synts så mycket som tur är :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Skällande hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka