Hängmage på vallack

R

Ruh

Hur får jag bort "hängmagen" på min vallack? Han är i gott hull övrigt men magen är jättestor utan att han är fet :crazy:

Sv: Hängmage på vallack

Låter som om det skulle kunna vara proteinbrist - har du kollat det?

Om det inte är det och han bara har hängbuk ändå, så är det bara att ut o träna! Långa långsamma (om han är tränad för det givetvis) galopper är bra för magmusklerna.

Låter som om det skulle kunna vara proteinbrist - har du kollat det?

Om det inte är det och han bara har hängbuk ändå, så är det bara att ut o träna! Långa långsamma (om han är tränad för det givetvis) galopper är bra för magmusklerna.

Du verkar ha bra erfarenhet utifrån bilden på Sevin 3016:s hängmage. Har du en ny bild och kan ge en förklaring till hur du löste detta problem???

Vore kul att se.

Hur vi löste problemet med Sevi´s hängmage..? Tja, hon fölade... :rofl:
Viss skillnad att ett dräktigt/digivande sto, eller för all del även sto som haft föl, men inte kommit igång än, har hängmage eller att en vallack har det.

Tackar för spydigheten - vad den nu hade här att göra..?! :crazy:

Hur får jag bort "hängmagen" på min vallack? Han är i gott hull övrigt men magen är jättestor utan att han är fet :crazy:

om han är run (lagom) i övrigt kan det vara buk-fylle mage. det kan dom få av en större mängd med proteinfattigt foder.
vet du hur bra grovfoderet är?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
168
Senast: jennylu
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
471
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
349
Senast: Bison
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka