Hane kissar onormalt (?) mycket?

Narcissa

Trådstartare
Jag har en niomånaders pojke som, tycker jag, kissar väldigt mycket. Han är pigg och glad (läs extremt vild) så jag tror inte det är uvi. Han är ute och kissar innan vi lägger oss, kissar ute två gånger på natten och sen på morgonen. ÄNDÅ kan han ha kissat en eller två pölar inomhus.
Någon som har varit med om liknande och vad kan det bero på? Kan det vara uvi ändå?

Sv: Hane kissar onormalt (?) mycket?

Det kan vara uvi ändå, jag vet flera hundar som inte varit allmänpåverkade alls vid urinvägsinfektion utan bara kissat onormalt mycket.

Min ena behandlas mot bla uvi nu och han är inte det minsta allmänpåverkad.
Han är pigg glad, busig och arbetsvillig till tusen :)

Jag upptäckte det endast genom att jag råkade se att han kissade blod en enda gång.

Vi har ljusa golv här hemma och jag har inte sett något blod men kanske dags att beställa tid hos veterinären. Vill de att man tar kissprov då?

Jag hade bara tur att min kissade på en liten snöhög som inte hunnit smält så jag såg att det var rött.
Men det var bara det den gången, ingen annan gång har jag kunnat se att det var blodigt utan det har sett normalt ut.

Jag fick ta kissprov och ta med mig till veterinären.
Det såg som sagt normalt ut men på provet kunde dem se att det var blodigt och han hade bakterier så det var en uvi.
Nu har min dessutom kristaller i urinen som de också kunde se på provet.

Men vore jag dig skulle jag iaf ringa och be om en tid och ta med ett kissprov.
Det kostar bara några hundralappar och det är ju skönt att få svar på vad det ev kan vara för tok.

Har du god kontakt med en veterinär så kan du bara åka dit och lämna kissprov i morgon bitti. Så gjorde jag när min hund hade problem med njurarna, så labbade de provet på nån timme och ringde mig när det var klart.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 356
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 757
Senast: attheedge
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 114
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar