Zewz
Trådstartare
Jag var med om en olycka i somras, och min trafikförsäkring står för kalaset, vilket har blivit ganska kostsamt. En omgång kvitton, utlägg och resor har jag fått reglerat, i november, och jag skickade försäkringsbolaget en omgång till 27/12. Dessa handlingar har kommit fram men mer har inte hänt.
Jag får inga svar på e-post av min handläggare, och när jag till slut fick tag på henne på telefon för exakt en månad sedan skyller hon bara på personalbrist och säger att det kommer ta ”ett par veckor till”.
Nu börjar jag bli irriterad. Den här gången handlar det om ungefär 10 000 kronor, vilket är kännbart för mig att ligga ute med.
Det är alltså inte någon bedömning som ska göras i nuläget, utan bara utlägg, resekostnader och inkomstbortfall, underlag för allt det där skickade jag med, så det är inte raketforskning att räkna ut vad som ska betalas ut.
Finns det några bestämmelser för hur lång tid sånt här få ta?
Kan jag kräva dröjsmålsränta?
Jag får inga svar på e-post av min handläggare, och när jag till slut fick tag på henne på telefon för exakt en månad sedan skyller hon bara på personalbrist och säger att det kommer ta ”ett par veckor till”.
Nu börjar jag bli irriterad. Den här gången handlar det om ungefär 10 000 kronor, vilket är kännbart för mig att ligga ute med.
Det är alltså inte någon bedömning som ska göras i nuläget, utan bara utlägg, resekostnader och inkomstbortfall, underlag för allt det där skickade jag med, så det är inte raketforskning att räkna ut vad som ska betalas ut.
Finns det några bestämmelser för hur lång tid sånt här få ta?
Kan jag kräva dröjsmålsränta?