Handla via nätet utomlands och ha å,ä eller ö i namnet

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag håller på att bli tokig, jag ska åka till England och försöker köpa biljetter till olika ställen men det går inte. Jag har ö i både för- och mellanefternamn och bor på en ort med en annan krånglig bokstav i. När jag ska fylla i namn på kortet skriker systemen efter att jag skrivit mina namn. Ändrar jag till oe istället för ö skriker systemet. Namnet jag har uppgivit stämmer inte överens med kortet.

Just nu är jag extra tokig eftersom jag har försökt betala för en extratjänst till British Airways. Under name of cardholder kommer automatisk alla mina förnamn och efternamnet ihopskrivet upp, plus en titel. Jag försökte ändra till att det inte var passageraren som skulle betala men det kom upp ändå.

Jag kan knappast vara ensam om dessa problem, hur har ni som varit samma sits löst det?

Det har inte gjort skillnad för mig. Har bara skrivit aao istället.

Är du orolig kan du alltid ringa någon hjälptjänst, BA är väldigt trevliga att ha och göra med:)

Orolig? Jag är förbannad.

Det gäller alltså vad som står på kreditkortet jag ska betala med, inget annat. Och eftersom det står ö där accepteras inte o eller oe. Det funkar i andra sammanhang men inte i detta.

Orolig? Jag är förbannad.

Det gäller alltså vad som står på kreditkortet jag ska betala med, inget annat. Och eftersom det står ö där accepteras inte o eller oe. Det funkar i andra sammanhang men inte i detta.

Har du prövat umlauten?

Vet inte om det godkänns heller, men pröva?

Skriker det om du skriver ö också? (Kanske dum fråga men jag förstod inte om det gjorde det utifrån ditt inlägg :o)

Annars får du nog kontakta kundservice och fråga.

Nu är jag på Arlanda och har checkat in. Det var ett välkänt problem sa tjejen hos British Airways.

De övriga ställen jag har försökt att handla på är biljettförsäljningssrällen som British Heritage och liknande. De skriker att namnet jag uppgett inte stämmer överens med det på kortet, fast det gör det. Ändrar jag ö till oe eller o skriker den också. Har mailat kundtjänst givetvis men inte fått svar. Det handlar inte om att det inte går att dra pengar från kortet.

Men Alos, jag tror inte att Görel är bakom flötet när det gäller hantering av vardagen ;):D

Mina svar är absolut inte menade som att klassa Görel som bakom flötet. Jag ber om ursäkt om det har uppfattats på det viset.

Jag försökte bara hjälpa till, men jag ber om ursäkt om min hjälp idiotförklarat någon.

Mina svar är absolut inte menade som att klassa Görel som bakom flötet. Jag ber om ursäkt om det har uppfattats på det viset.

Jag försökte bara hjälpa till, men jag ber om ursäkt om min hjälp idiotförklarat någon.
Du är inte ensam ... :D Folk får rätt ofta råd om självklarheter som de säkert redan tänkt på. Typ När ska hyran vara innan om den sista i månaden är på en söndag? Fråga hyresvärden! (Jag tänker alltid Jamen det fattar hon väl att hon kan, men nu frågar hon här ... :D Det är en sak om det gäller saker där just vederbörandes hyresvärd är den enda som har svaret. Men i generella frågor är råden ibland överflödiga.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka