Handikappsvagn..???

hellboy

Trådstartare
Vart kan man få tag i en sån??

ha letat och googlat men inte hittat någon .
Så undrar om någon här vet eller ha byggt en ..

den behöver funka för en rullstolsbunden och att den personen kan köra.

Maraton vagnarna är för höga , ingen orka lyfta upp en rullstol i dom.

Fast dom skulle vara dom bästa , då man ha broms i dom .

Någon som vet ??

Sv: Handikappsvagn..???

Vet inte om det finns någon massproduktion, men har kikat lite på sådana för en uppgift under mina studier.

Det finns en amerikansk förening för handikappkuskar. På sin sida listar de en del handikapplösningar för rullstorsburna: USDFD

Här en mycket simpel DIY-lösning

Plus att det finns flera vagnstillverkare som har vana av att bygga specialvagnar för handikappade kuskar. Men dem får jag inte länka till här. Prova att googla på typ wheelchair handicap horse driving i någon kombo så får du säkert upp många av dem! :)

Vart kan man få tag i en sån??

ha letat och googlat men inte hittat någon .
Så undrar om någon här vet eller ha byggt en ..

den behöver funka för en rullstolsbunden och att den personen kan köra.

Maraton vagnarna är för höga , ingen orka lyfta upp en rullstol i dom.

Fast dom skulle vara dom bästa , då man ha broms i dom .

Någon som vet ??

De flesta vagnstillverkarna kan nog producera efter önskemål.
Sök upp så många du kan och be att få förslag/bild/prisuppfattning och ev. referens om sådan finns.
Kanske kan du åka till någon som redan har köpt en och 'känna' på den.

Här är en prototyp från Kutzmann:

handikap1.jpg

Jag tror att det finns en film på youtube, för ovan nämnda fabrikat, där "handikappslösningen" demonstreras:-)

sett en film på you tube där vagnen var som en rommersk stridsvagn .Ett bås där man rullade in rullstolen .lagomt mycket kunskaper om järnjobb och ensvets räcker.

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
997
Senast: Kirre
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
1 096
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama