Handikappridning!

Victovie

Trådstartare
Jag ska skriva ett arbete i hälsopedagogik (visst låter det fint? :D :angel: ) och har bestämt mig för att skriva om handikappridning. Problemet är att det ska vara inne på måndag em och har knappt hittat något av det jag söker :crazy: .
Vad jag tänkt ha med i arbetet är bland annat vad det är för övningar man använder, om man använder olika beroende på hur pass mkt handikappad personen är och resultatet av ridningen! Om personen har blivit bättre, mkt bättre, mirakelbra, ingenting eller sämre? Även vilka typer av handikappade som rider (vilka sjukdomar resp. skador).
All info uppskattas! :bump:

Tack på förhand :bow:

Senast ändrad:
Sv: Handikappridning!

På Fritidsridning finns det en tråd som heter "Ryttare med funktionshinder"

I den kan du får lite spännande information från en hel hög med fantastiska människor som kämpar mot olika handikapp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 753
Senast: Lavinia
·
Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 962
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns faktiskt som att jag äntligen har förstått och hittat en riktning när det gäller arbetet med min hälsa! ”Bara” 9 år efter att...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hej Buke. Jag har lurkat runt här sedan typ stallet-tiden, men aldrig haft någon aktiv användare. Jag vet att Buke är fullt av...
Svar
19
· Visningar
4 323
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka