handelsträdgård söderort sthlm?

mino

Trådstartare
jag har varit runt på några olika handelsträdgårdar i södra stockholm utan att hitta nån favorit (främst stuvsta och zetas). Är det någon som har ett tips om en bra handelsträdgård med roligt utbud av både växter och tillbehör till någorlunda humana priser?? Hur är Tyresö tex, är det värt en liten utflykt?

Sv: handelsträdgård söderort sthlm?

Nu vet jag ju inte vart du bor, och dessutom har jag dålig koll på vad som är billigt eller dyrt. Men i Skarpnäck finns en handelsträdgård som jag tyckte var mysig, och inte så fasligt mycket folk. Annars finns ju växthusparadiset Tungelsta, där finns massor av olika växthus med diverse olika specialitéer. Jag har handlat en hel del på Blommorado, tycker de har mycket fint och till bra priser.

/Erica

Ska kolla Skarpnäck och Ösmo, tack för tipsen!!
Tungelsta har jag varit i, glömde nämna, men jag tycker mest att de har sommarblommor (och ganska få sorter i förhållande till hur stora de är), perennavdelningarna är små och väldigt mainstream, några alliumsorter fanns tex inte. Har varit på Blommorado, Stig Carlssons (??) och Lida varav den sista var roligast.

Det finns ju nåt man bara inte får missa :love:slottsträdgården Ulriksdal:love:. Hm, inte billigt direkt... Men en sån fröjd för ögat. Definitivt värt ett besök.

Fast å andra sidan gillade du inte Zetas som jag oxå är en sucker för...

Bauhaus har en del faktiskt och bra kvalitet på både perenner och sommarblommor.

jag gillar zetas men jag tycker att de håller för höga priser, märks särskilt på kringutrustning typ spaljéer, krukor etc. Men även plantor som man kan hitta för 40 kr på andra ställen kostar närmare 70 kr där. Jämför man med de torgförsäljare som finns tex vid pendeltågsstationerna är det milsvidd skillnad, har köpt en del buxbomsklot där för 100-150 kr medan man tar minst det dubbla för samma storlek på zetas. Dock kan jag konstatera att det jag köpt på zetas har tagit sig väl och varit bra plantor till skillnad från det jag köpt tex i torghandeln som i vissa fall dött av oförklarliga anledningar (den billiga buxbomen är dock jättefin).

Du har ju redan fått massor av tips, men har du varit på Plantagen som ligger vid 73:an vid farsta? Det ligger på höger sida om man kommer söderifrån, på 90-sträckan. Har inte varit där och tittat, men iom att den inte nämnts kan den kanske vara värd ett besök. :)

Jag gillar Zetas, men håller med om att de är lite dyra (dessutom blir jag hagalen när jag är där, så det blir alltid dyrt ;))

Vi brukar åka till Trädgårdshuset i Enskede som alternativ, det är lite ett mellanting mellan Plantagen och Zetas, både utbuds- och prismässigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka