Han tuggar på tidningar

Ajabaja

Trådstartare
Har en innekatt på 2år som ibland sätter sig & tuggar på tidningar så det gnisslar så där härligt! Han liksom sitter mest och biter ihop tänderna med tidningen mellan. Någon som har en idé om varför?
Jag har tittat i munnen & inte sett något som ser konstigt ut, alla tänder ser fina ut & tandköttet är ljust rosa. Han har tidigare ätit både torr & blöt mat. Nu äter han bara blöt mat & ibland vanlig mat som kyckling, kött m.m.
Han har gjort så här det senaste året vad jag vet. (Har bara haft honom i ett år.)
Han ska snart till vet & vaccineras & jag ska då be vet titta på tänderna oxå.
:confused::bow::bow:

Sv: Han tuggar på tidningar

Har en hankatt som beter sig likadant. Ibland sätter han igång och tuggar och river i kartonger eller tidningar. Han äter inte pappret utan river i det bara. Det känns lite som att han vill påkalla uppmärksamhet då. Han brukar bli lite busig och lekfull när han håller på med det. Han är en vuxen utekatt och fullt frisk. Kanske är det ljudet som är det intressanta för honom, när det prasslar, gnisslar och krasar om pappret.

Sv: Han tuggar på tidningar

Kan det vara av samma anledning som att många katter sitter och tuggar på gräs om dem kommer åt? Det äter dem ju för att underlätta matsmältningen och passagen av hårbollar, tuggar din kisse på krukväxter annars?

Liknande trådar

Katthälsa Min ena katt har i perioder tuggat, som att det sitter något i tänderna fast det inte är något där. Han lägger huvudet på sned och...
Svar
15
· Visningar
1 885
Senast: AraSlei
·
Katthälsa Var på den årliga tandkollen med min herre idag, och nya missan fick också en koll. Hon hade inte verkat besvärad från munnen alls, men...
2
Svar
37
· Visningar
4 948
Senast: Sol
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 730
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet