Han kissar utanför!

tigerflicka

Trådstartare
Har någon ett bra tips mot min katts problem?

När han går på lådan sätter han sin för nära kanten så att han kissar lika mycket i lådan som utanför.
Problemet började när jag hade en toalett med tak. Trodde att de höga väggarna iden påverkade honom och köpte en vanlig öppen låda med kanter som är ca 15 cm.

Det spelar ingen roll om lådan är rengjord eller inte, han sätter sig på/vid kanten ändå.

Nån som har nåt tips på hur man kan få honom att sluta med det?
 
Sv: Han kissar utanför!

Testa om det hjälper med en hög låda? IKEA har bra plastbackar. Då kan han inte sitta och balansera bekvämt på kanten.
 
Sv: Han kissar utanför!

Är det en låda med lock och lucka? Ta bort luckan alt tejpa upp den och se om det hjälper. Då brukar katten sticka ut huvudet genom hålet och kisset måste hamna i lådan. Har ibland samma problem med lådor utan väggar. Men med lock och stora katter är det trevligt om de kan sticka ut huvudet iaf för att hitta en bra arbetsställning.
 
Sv: Han kissar utanför!

Tack för era tips!
Lådan med väggar och lucka gav jag bort då jag trodde att det var den som var problemet.
Men en plastback med höga kanter ska jag prova!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 107
Senast: verser
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 483
Senast: Pratsch
·
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp