han är halt

FT_ryttare

Trådstartare
brorsan ringde o sa att min hund är halt.
Här sitter ja på jobbet o kommer inte hem först om 2 timmar tidigast.
han hade fått dragit upp honom ur sängen o då haltade han..

i morse var de inget o han har knappast avrit ute o sprungit efter de eftersom de bara e pappa som varit hemma med honom.

ja e orolig.. :(

Sv: han är halt

Mina hundar kan ibland halta och vara lite stela efter att de legat och sovit. Det brukar släppa när de rör lite på sig. Det är nog ingen fara ska du se!! (Oftast brukar det vara relaterat till massor av bus dagen innan...)

Hej!
precis sådär hade min vovve också....vissa dagar hade hon så ont att hon knapt kunde stå på benet när hon vaknade & ibland var det lite bättre, men sen när hon hade rört sig var det bra igen. Men jag gick till veterinären och det visade sig vara en muskelinflammation, så hon fick piller i tio dagar (bara 90 spänn!!) och koppeltvång (inte springa lös) på två veckor (och under den tiden, första veckan bara korta promenader och succesivt lite längre, men inga långrundor). Sen när vi släppte henne (plan mark, inga andra hundar att busa med) bara fem minuter första gången, så kom hon hem, sov, vaknade, och var halt igen.....suck. Så nu har hon en vecka till med koppeltvång.....
(jättetrist tycker hon!) veterinären säger att det kan vara väldigt segt med detta men det kommer att ge med sig bara man tar det lugnt. Ungefär som att sätta igång en häst efter hälta, ta det mycket lugnt och försiktigt. Lycka till! :smirk:

har kolla tupp honom mera nu .
När jag kom hem så hade mamma tagit med honom på kliniken och skrivit ut nån medicin , hade feber (39.4) och ont i halsen.
Benet är de inga problem med nu så han var nog förmodligen bara stel.
Phu!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 299
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 285
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II