Hampa, vete och solrosfrön

Lewis

Trådstartare
kan hästar äta det eller blir de sjuka? En granne till mig lade nämligen ut mat till fåglarna i hästarnas stora hage och hästarna var ju naturligtvis där och åt en del. Vi började diskutera huruvida det var nyttigt för dem eller ej, någon som vet?

Sv: Hampa, vete och solrosfrön

Solrosfrön är helt OK för en häst att äta. Vet flera som gett det med gott resultat till sina häst. Har även funderat på att göra det själv.

Solros o hampa är helt OK. Vete olämpligt i större mängd. HH

Vår granne dumpade det som legat under fågelbordet hela vintern, halvruttet o dant - i hagen. Gissa om vi blev förbluffade! Det vart en hel skottkärra... Tur att vi upptäckte det samma dag...

Ha ha ja just så var det med vår också. Hur påverkar vete hästarna då? och Hampa vad gör den?

Jag skulle bli mer nervös för alla sjukdomar som fåglarna burit på när de pickat i sig fröna än för själva fröna..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 409
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka