Hamilton avkommor

zvea

Trådstartare
Undrar om någon har eller har sett avkommor efter hingsten Hamilton? (SWB , Irco-mena -Any Questions) Funderar på en unghäst efter denna hingst men vet inte mycket om honom.
 
Sv: Hamilton avkommor

Hamilton har en otroligt intressant härstamning, men han har väl inte upp till härstamingsförväntningarna i aveln direkt. Jag har en kompis som fått ett antal avkommor e Hamilton och ingen av dem har varit något att hänga i julgranen, trots bra mödrar...
Men det finns säkert fina avkommor efter honom också, även om hans Blup-indes är rätt dåligt. Gillar du avkomman så köp den.
 
Sv: Hamilton avkommor

Utöver kombinationen far-morfar, är det något mer som är speciellt och intressant med hans stam? Är mödernet utmärkande?
 
Sv: Hamilton avkommor

Jag har en kompis som köpt en nu 8 - åring efter Hamilton-Nebraska, riktigt fin häst faktiskt, ryttaren är väldigt nöjd hittills så vi får väl se vad det blir?
 
Sv: Hamilton avkommor

Tack för svaren! Jag tycker också att han har en intressant härstamning men har dessvärre aldrig sett något bra efter honom,kanske bara blir medelmåttor? Stoet ( mamman) är efter Turban Rose som jag inte är förtjust i alls, har haft några efter honom som inte blivit bra.
Unghästen är bara två år, trevlig och fin men svårt att se något mer än så, då vill man ju gärna att stammen ska vara bra! Meningen var att jag skulle byta mot mitt sto,tål att funderas på.
 
Sv: Hamilton avkommor

Provred en avkomma när jag letade häst förut.
Tyckte väl inte att hästen var något särskilt. Tyckte att hon var rätt tråkig faktiskt, fast hon hade ändå rätt schysst inställning till arbete, så det var väl positivt antar jag. Hon hade ett riktigt starkt möderne och en väldigt fin lite äldre stam. Men som sagt, inget att hänga i julgranen.
 
Sv: Hamilton avkommor

Turban Rose var en hingst med fantastiskt möderne och en far som var en av de bästa Franska hingstarna genom tiderna.

På mödernet har din häst ett sto som heter Gode Deern, och hon gick svår hoppning i England och tävlade bland annat på Hickstead. I sverige tävlades hon av Pia Levin (då Nätterqvist).
Jag red henne en del på hennes äldre dar och det var en mycket trevlig bekantskap. Hon har lämnat flera bra avkommor som kanske inte alltid fått de chanser man hoppats.
 
Sv: Hamilton avkommor

Känner två Hamiltonavkommor, men båda är för unga för att säga något om ridhästmässigt. Båda är trevliga i temperamentet iaf!
 
Sv: Hamilton avkommor

Vi har en i stallet. Rör sig medelmåttigt med minus på traven. Hoppar dock trevligt. Lite sen i huvudet och kort i kroppen. Får en guldstjärna på personlighet, väldigt rolig häst att umgås med.
 
Sv: Hamilton avkommor

Samma uppfattning har jag. En kompis har en Hamiltonavkomma. Mkt snäll och trevlig häst, bra inställning till arbete och vill alltid göra rätt och vara till lags. Men tråkiga gångarter. Hoppar dock trevligt. Är nog en perfekt hobbyhäst för den som vill tävla ibland på lätt nivå för den gör allt man ber den. Men plockar knappast några poäng på gångarter men den är lydig så lätt klass i dressyr är inga problem. Hoppningen är den tyvärr ganska oprövad i annat än grundutbildningen men den kanske blir en stjärna där för en som vill lägga ner tid för den verkar ha lätt för sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Hamilton avkommor

Vi har en 6-åring efter Hamilton.mamman (Robin z- flamingo) har fått 3 avkommor efter Hamilton som är ute och tävlar men inte så gamla ännu. Våran har startat 100cm med bra resultat, otroligt arbetsvillig och pigg men ändå cool.
Traven är inte hans bästa gångart men skritt och galopp är 8- mässig:) Han är en kopia av sin fars utseende som en snäll hund i hantering.
 
Sv: Hamilton avkommor

Vi har en unghäst här i "byn" som kvalade till championatet i somras, men gick inte till final.
Hoppar kanonfint, men är av lite mindre modell (nätt!).
 
Sv: Hamilton avkommor

Vi har en i stallet. Rör sig medelmåttigt med minus på traven. Hoppar dock trevligt. Lite sen i huvudet och kort i kroppen. Får en guldstjärna på personlighet, väldigt rolig häst att umgås med.

Tror att just denna hästen kommer från ameos vän månne? Har Voltaire på mödernet.
 
Sv: Hamilton avkommor

Tror att just denna hästen kommer från ameos vän månne? Har Voltaire på mödernet.
Det finns inget Voltarie bakom min väns avelsston, så där har du nog fått något om bakfoten.
 
Sv: Hamilton avkommor

Har en fin avkomma efter Hamilton! Trevlig, pigg och vaken i temperamentet. Kanske lite för spänd och vaken ibland. Men så är han fux med ;)Väldigt kelen och snäll på alla sätt. Mycket snygg häst att titta på och som syns i mängden! Högrest och rör sig mycket bra, speciellt trav och galopp. Hoppar bra, med plus för rygg och bakben. Gick sina 1.20 som 5-åring, i år inte hunnit tävla något än för haft fullt upp.


showimage.php
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 551
Senast: Karro-Lina
·
Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
901
Avel Kanske redan finns en tråd men sökte och hittade inte. Funderar redan på hingstval inför 2023. Har nästan en färdig lista men är det...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
36 573
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp