LaMaya

Trådstartare
hej!
Igår när jag kom till stallet haltade min häst ganska mycket.!
Jag gick igenom henne och hittade inget efter spark och nåt. Det är varken mjukt eller hårt i marken så det kan inte bero på det heller. Sen slog det mig att det kan bero på hennes reumatism hon har? Jag har ingen anning om hur jag ska gå till väga nu. Hon får häst medicin för det men kan jag rida henne? är det nån mer än jag som har fått "Helt plötslig" haltining? Jag behöver värkligen hjälp.

en i stallet sa att det kan bero på att det blivit rätt så kalt nu och att jag ska lägga värmelera på och sen stallbandage innan jag rider?. det är just runt knät hon är öm. Men eftersom jag varken har tid eller vet om det hjälper! Nån som har förslag över vad jag ska göra? :confused: :confused:

Plötslig hälta kan bero på bla en hovböld tex, har varit med om en häst som blev tvärhalt mitt i ett galoppsprång som senare visade sig vara en hovböld.

Just kylan och hårdeheten i marken kan ge gallstick i sulan, som ger en hovböld.

Hovböld är min "favorithälta" också... Min häst gick från ohaöt till blockhalt på tre minuter när hon drabbades av hovböld. Men det är förstås omöjligt att säga vad det kan vara utan att ha sett hästen.
Om hästen är halt, ring en veterinär för att få råd. Rid inte om den är halt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 680
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 303
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 976
Senast: Edla
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka