Halt hb utan anledning.

L

Lisaaa__

Hallo!

I torsdags när jag red var det ngt som inte var som de skulle. När min polle skulle sätta under sig bakbenen gick de inte han trotsade å kändes inte alls fräsch. Klev av å longerade å visst han var halt. Suck! Höger bak. Han har gått på bete å hagarna är STORA, dem har kutat som idioter upp å ner hela tiden typ. Han hade också en galla på de benet går dock ner efter motion. Nu står han i en liten hage med lindade ben. Hoppas på en stukning, eller vad tror ni? Han var in i Januari för hälta hf sprutad med kortison 1 gång i strålbensburschan. Har känts fräsch i frambenen dock flöt dem inte riktigt på i ridningen nu i torsdags men visade inget när man red, kändes nog mest. Vad tror ni det kan vara? :confused: Tacksam för svar! :)

Sv: Halt hb utan anledning.

Utifrån din beskrivning skulle jag gissa på en ledinflammation, inte stukning.

Jag udnrar mest varför du valt rubriken "halt hb utan anledning"

De brukar inte bli halta utan anledning...

hade den gallan innan eller först nu?

Det kan vara precis vadsomhelst. Hovböld, ledinflammation, muskelsträckning. Det enda som man med säkerhet kan säga är att hästen knappast är halt utan anledning!

kan ju vara typ vad som helst, inflamtion, sträckning, stukning, han kan vara spänd någon stans. Eller ha fått något sår, min häst blev halt och fick lov att vila 4 veckor för ett sår som inte alls såg alvarligt ut, men han hade natagligen fått en smäll in till sidoligamnetsfästet. Skulle kollat upp med vet.

Sv: Halt hb .

Hallo!

I torsdags när jag red var det ngt som inte var som de skulle. När min polle skulle sätta under sig bakbenen gick de inte han trotsade å kändes inte alls fräsch. Klev av å longerade å visst han var halt. Suck! Höger bak. Han har gått på bete å hagarna är STORA, dem har kutat som idioter upp å ner hela tiden typ. Han hade också en galla på de benet går dock ner efter motion. Nu står han i en liten hage med lindade ben. Hoppas på en stukning, eller vad tror ni? Han var in i Januari för hälta hf sprutad med kortison 1 gång i strålbensburschan. Har känts fräsch i frambenen dock flöt dem inte riktigt på i ridningen nu i torsdags men visade inget när man red, kändes nog mest. Vad tror ni det kan vara? :confused: Tacksam för svar! :)

Han ser bättre ut i benet nu, får vila överhelgen också fårse om han blir bra annars kontaktar jag vet.

Liknande trådar

Hästvård Hej har ett litet problem som jag hoppas kunna få lite åsikter och tankar om.. För 6 veckor sen tog jag hem en ny häst, 2 veckor efter...
Svar
7
· Visningar
2 039
Senast: nullo-modo
·
H
Hästvård Here er go again. Ska försöka fatta mej kort Har en nordsvensk på 20 år, lite lite rund om magen och otroligt pigg för sin ålder !! I...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Hallon
·
Hästvård Olika bud på rekomendationer efter ledbehandling av led med artros! Har en häst som för 2,5 år sedan fick en hovbensfraktur som gick...
Svar
7
· Visningar
5 326
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka