Halt häst?!

Josefinelovisa

Trådstartare
Idag under våran skrittur i skogen så blev marken plötsligt jätte mjuk! Min häst gick ner sig ganska ordentligt. Han sjönk säkert ner iaf 15cm! Vi kom snabbt därifrån men kände direkt att det hände något i höger framben... Jag skrittade hem och kände på honom, kanske för tidigt för att känna om han är varm men ändå.. När jag sedan skulle ta ut honom i hagen (han står på lösdrift) så snubblade han ganska mycket med just höger fram! Han gick runt i hagen och jag stod och tittade på honom i ca 15 min, då såg jag ingenting! Men jag blir ju skit orolig! Vad tycker ni jag ska göra? Vänta någon dag eller ska jag kanske ställa in honom i Box? När ska jag ringa veterinär?

Sv: Halt häst?!

Jag hade avvaktat, varit noga med att titta hur hästen rör sig (kanske löslongera för att se hur den travar, bra underlag viktigt). Låtit hästen vila någon dag för säkerhetsskull.

Visar den hälta hade jag bokat tid för en koll, nu vet du ju att något kan ha hänt under incidenten så om hästen visar att den har ont hade jag tagit tag i det direkt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: Ajda
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 865
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 574
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka