Halsband, storlek till Schäfer?

Z

zpyhr

Hur långt läderhalsband bör man ha till en fullvuxen Schäferhanne för att det ska passa?

Sv: Halsband, storlek till Schäfer?

Beror lite på hur grov han är runt halsen, sen om du ska ha stryp. Till min hade jag ett runt stryphalsband i läder. Mitt låg nog på ca 45-50 cm. Hade aldrig på sig det permanent, bara när vi gick ut. Ville inte att det skullke slita på pälsen.

har 60 cm (på strypet) och 65 cm på det vanliga till min tik som är ganska stadig med fluffpäls. beror på hur grov hunden är. mät på ett cirkus med ett måttband :idea:

Senast ändrad:

I de flesta hundbutiker får du ta med hunden, där får du hjälp att prova ut ett halsband i rätt storlek.

Okej, tack för alla svar!

Vad för halsband ska man ha till valpen fram till dess att den är fullvuxen? Finns det ställbara halsband, som räcker under hela uppväxten, eller måste man byta halsband ett par gånger? Skicka gärna med någon länk...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: MML
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
923
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: Springer
·
Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
800
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross