Hälsa vid prisutdelning ?

L

Liten_men_tuff

Har alltid vart med om att ettan säger hälsning så hälsar alla och sen rider ärevarv, brukar det inte vara så :confused:

Var och kolla på ponny tävling idag och inte på någon av klassens prisutdelning gjorde de ?
Tycker att det kändes helt fel eller ? :crazy:

Sv: Hälsa vid prisutdelning ?

På de tävlingar jag vart på så är det blandat... det beror kanske på om hon som vunnit törs säga något... sist jag tävlade i år så var det en klubbtävling å då hajjade tjejerna som placerat sig bakom mig inget alls när jag sa "hälsning" de bara fnissade lite :D kanske beror det på hur mycket man tävlat...

Det där tänkte jag också på när jag tävlar, jag ser det som en självklarhet. Men det finns väll inga direkta regler på det, de e väll bara allmänt hyfs?

Klart man hälsar! Jag har aldrig varit med om att någon inte hälsar förutom en gång då det var jag som glömde (var alldeles för berusad av segern för att komma ihåg) :rofl::rofl:

Det har jag aldrig sett!!

Hur hälsar man då? Viftar med handen bara eller?

Tur då att jag inte tävlat ännu då :p
Vi lär ju få göra det ofta när hästen har vuxit till sig...(skoja :D )

Jag tror som du, det beror väll kanske på hur mkt man tävlat.
Om man har vunnit för första gången så kanske man inte "vågar" hälsa eller vet hur man gör :p hur pinsamt skulle det inte vara om man gjorde nått jätteknasigt :p

man gör en vanlig dressyrhälsning...

ja det beror nog mest på hur ruttinerad man e på tävlingar spec prisutedlninar och vad man har för människor runt omkring en när man tävlar tex om man har lite gröna hästskötare eller om man har mer erfarna som kan säga sådana saker till en. De e ju en mindre viktig sak på en tävling men ack så bra det ser ut, och det står inte i ngra böcker om tävling heller undra varför??

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 400
Senast: Trassel12
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka