Trissa

Trådstartare
Okej, nu tänker jag ställa en udda fråga: hur bred och hög är en halmbal? Eller rättare sagt, en halmbal i ditt stall?
 
Sv: Halm

Våra halmbalar är 180 cm höga,kanske 1m breda,har inte mätt.
mvhR
 
Sv: Halm

Mina är två meter långa ca 80 cm breda och ca 60 cm höga.
 
Sv: Halm

Våra rundbalar är sjukt hårt pressade, jättehöga och jättetunga, vi måste vara minst 3 för att orka putta in dem genom stalldörren. alla de senaste balarna vi har tagit in har dessutom fastnat i stalldörren och gått sönder så vi har fått stå i en timme och skotta halm i hela stallet. vi har köpt dem av en grannbonde som har lagt för snålt med nät runt dem, det är därför de knappt tål att flyttas.
Fast vi har byteshandlat, de fick staketstolpar och annat mot halm.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp