Halloweenlekar för barn???

Lena Furberg

Trådstartare
Min flicka, 7 år, ska ha sitt första Halloweenparty på fredag! Det kommer 10 flickor i åldern 6 till 8 år. Vi tänker ha en riktigt rolig spökvandring i trädgården, men nu ser det ut att bli uselt väder med en massa regn och då fungerar det inte. Vi får ha en liten spökvandring inomhus istället men jag behöver nåt annat också. Ett par roliga, enkla lekar som 10 barn kan leka inomhus, gärna med lite spökkänsla! Tips, någon, snälla???????
 
Sv: Halloweenlekar för barn???

I fredags anordnade jag (m.fl.) en halloweenfest för 6-11-åringar. De lekte bl.a. hattleken, vilket var väldigt uppskattat. Här kommer några tips: (Kopierar från lek-planen)

Hattleken
Använd en häxhatt och lite "spökig" musik. Det går ut på att barnen sitter i en ring på golvet och skickar runt hatten, de måste sätta hatten på huvudet innan de skickar den vidare. När musiken pausar åker den som har hatten på sig ut ur leken.

Zombie-leken
Alla barn står i en ring. I mitten finns en zombie. Zombien ska gå (som en zombie) sakta med utsträckta armar fram till en person och lägga armarna på axlarna. Man kan skydda sig mot zombien genom att ta ögonkontakt med någon i ringen som då säger ens namn. Om ingen säger ditt namn innan du blir tagen är det din tur att vara zombie. Eventuellt är du ute ur leken, och ”sisten ut vinner”.

Mask-ätar-tävling
Alla barn får en varsin lång godisrem (mask). De ska ha änden på remmen i munnen och händerna bakom ryggen. Vid signal ska barnen äta upp godisremmen så fort som möjligt utan att använda händerna. När man har ätit upp skriker man sitt namn och reser sig upp. "Försten vinner."

Limbo
Under en häxkvast eller lie (eller helt vanlig golvmopp)

Gömma nyckeln
Går till som vanliga "Gömma nyckeln", men me dämpad belysning och ficklampor. Göm även lite äckelpäckelgrejer, som plastspindlar och sånt. Nycken kan gå till något mystiskt, kanske en låst dörr eller låda med godis.

Hoppas att du fick lite inspiration.:D
/ Emma
 
Sv: Halloweenlekar för barn???

Var tog tråden på senior vägen från igår? I den var det ju också bra tips!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 322
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 675
  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp