Håller sig inom D-ponny måttet?!

Mollasan

Trådstartare
Jag är antagligen på väg att köpa en D-ponny valack. Han är 5 år och ca 146 cm. Ägarna tror att det är connemara i honom men vet ej. Han var hingst rätt länge då det står hingst i hans pass. Den stora frågan är nu; Håller han sig inom ponnymåttet? Har hört att connemaror växer inte mycket efter 5 års åldern, men nu vet vi ju inte 100% vilka raser han har i sig.
Har han minst lika hög manke som rumpa, men jag vet inte. (se bild)

a50c01c40d-Speedy2Ext_0335.jpg
 
Sv: Håller sig inom D-ponny måttet?!

Det är omöjligt att svara på när man inte vet vilka raser som finns i honom. Många ponnyer växer till de är 7-8 år, även om det inte är många centimetrar de sista åren. Mest breddar de sig och fyller ut, men även det påverkar ju höjden.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 272
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
45 984
Senast: Efwa
·
Träning Har ridit en häst som är fullkomligt både skänkel/vikthjälps/röstdöv några gånger. Hästen, eller snarare ponnyn, är en D-ponny (åt det...
Svar
18
· Visningar
3 659
Senast: sandrafors
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 525
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp