hållbarhet på soja

ameo

Trådstartare
Moderator
Hur var det med hållbarheten på soja?
Jag har en säck stående som jag bara tagit några kg ur. Den köptes i våras. Vågar man använda av den nu, så att den tar slut? Eller är det bara att hälla ut?
Den SER okej ut och luktar som soja brukar lukta. :)

Ja var det inte så att datumstämpeln skulle ändras eller nåt? För att den håller längre än 4 månader?

Om den stått svalt i somras och ser fräsch ut och luktar fräscht tror jag inte att det ska vara ngn fara!

Ja, om den luktar bra och ser bra ut så är det ingen fara. Jag var ju i kontakt med alla olika foderleverantörer ang detta. Dom vet om att det står datum på påsen men att det ska man inte behöva bry sig om. Dom håller på och förhandlar med olika distanser för att få bort datum på påsen. Granngårdarna vet inte ens hur det är med datum på påsarna. Men min vet det nu iaf.
Om du har din påse mörkt och kallt så håller det sig länge. Jag har nu min soja i en svart tunna. Det håller sig kanonbra nu.

Liknande trådar

Hemmet Som en relativt van användare av utedass så är jag (smärtsamt) medveten om att de kan vara allt från helt luktfria till att lukta helt...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 274
Senast: Palermo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 574
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar