Hållbara eksemtäcken!

SandraM

Trådstartare
Jag en tös som jag tror jag provad det mesta på. Men hon ligger sönder spännena till med benremmarna. Jag undrar vad ni har för täcken och vad som håller bäst? Dom "vanliga" nya flugtäckena, håller de bort knotten?

Vad har nu och vad funkar bäst?

Snuggy Hood, det enda alternativet. Har också provat de flesta andra sorter men de här är helt outstanding.

Boett har jag alltid tyckt har utmärkt kvalitet. Men hur ligger man sönder spännena till benremmarna? De sitter (väl?) på insidan av benen?

Alltså, på de eksemtäcken jag sett, när man har knäppt runt bakbenen, så är spännet på insidan av benet...

Tills täcket glider åt något håll. Eller hästen lägger sig ned. Då är det inte innanför knäet längre.

Dock kan man knappast ligga sönder ett sånt spänne.

Boett är oslagbart. Glider inte runt lika lätt på hästen som många andra, det hakar lixom inte fast sig i pälsen. Det är dyrt men starkt, bra tyg, bra lösningar och bara håller år efter år!

Ja kostnaden för ett Boett har man igen många gånger om i långa loppet. Finns inga billiga kopior som kan mäta sig med det.

Shires Sweet Itch täcke har bra passform, det är lite tätare i materialet och känns mer som ett regntäcke, men skyddar definitivt mot knotten, känns nästan som nytt efter en hel säsongs dygnet-runt-bruk.

"Vanliga" flugtäcken är alldeles för stora maskor för att hålla knotten ute, och är dessutom klena i materialet.

Horsewares Sweetitch ska vara bra kvalitet och passform. Mark Todds är också tjockt och håller knotten ute.

Jag gillar inte de traditionella exemtäckena som träs över huvudet och ser ut som en tjock strumpa.

Jag en tös som jag tror jag provad det mesta på. Men hon ligger sönder spännena till med benremmarna. Jag undrar vad ni har för täcken och vad som håller bäst? Dom "vanliga" nya flugtäckena, håller de bort knotten?

Vad har nu och vad funkar bäst?
Boett funkar bäst här. Boett är hållbart och går att laga om det är trasigt. Det finns reservdelar till de täcket. Spännen o resår finns på de flesta affärer med sybehör.
Det yngsta täcket är nu 6 år och super fint i tyget, resår o spännen. Det andra vi har nu är 8 år och är lite slitet men med lite omvårdnad hänger det med längre. Hr provat flera billiga kopior o de är inte värda pengarna, de funkar inte här.
Med vänlig hälsning
Pudlan

Jag köpte tillslut ett Bucas Sweet Itch och är SUPER nöjd! Jag kommer aldrig mera gå över till dra över huvud täcken igen, aldrig! Detta täcket har för mig inga nackdelar alls, medans "vanliga" eksemtäcken har ganska många minus!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2
Svar
39
· Visningar
1 606
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 784
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 946
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.