Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har två som blir betydligt fetare än de andra. De äter mycket effektivt under staketet, så de ordnar ju lite extra mat varje dag när vi flyttar ut staketetMina går i en helt nedbetad hage. Den ena stödfodras med 1 kg hö kvällstid och går i en hage med lite mer gräs i ca 3 h om dagen. Den andra är tjock av ingenting! Får halm att tugga på nattetid. Fattar inte vad hon lever av.
Hur har det gått??Jag har kommit med på vår första islandshästkurs! På fredag-lördag ska vi iväg. Det blir spännande att få någon som kan berätta vad det är vi försöker uppnå och vad vi håller på med egentligen :-). Vi stod som första reserv, så fick veta att vi kom med bara häromdagen.
Den andra hästen Frenja, och jag har fått djupvågsbehandling idag. Jag hade visst en hel del snedheter, där de flesta ska vara tillrättade nu. Får se om jag kan gå imorgon.
Frenja var stel i hela sin högersida, vilket jag redan misstänkt. Hon körde maxtid på henne så hon var lite stel efteråt. Hoppas det ska göra skillnad, men det krävs nog någon mer omgång på oss båda skulle jag tro.
För mig har det väl mest berott på hur hästen reagerat för sadel osv. och hästens känslighet. Den allra lättaste unghästen jag någonsing sett var det bara att börja sitta upp och rida som vilken häst som helst, med mycket fokus på framåtbjudning.Ni som har ridit in hästar.
Kan ni berätta hur ni har gjort/arbetat kring just uppsittningen utifrån hur hästen reagerat?
Ni som har ridit in hästar.
Kan ni berätta hur ni har gjort/arbetat kring just uppsittningen utifrån hur hästen reagerat?