Halka på asfalt?

carinah

Trådstartare
Där jag har hästarna uppstallade är det mycket asfalt, och problemet är att de halkar nåt otroligt på asfalten.
Tycker problemen blivit värre och värre, är sammansättningen i asfalten annorlunda mot förr? eller är materialet i skorna förändrat?
Nu har jag skott den ena med gulskor med fasta brodd i och än så länge fungerar det bättre.
Ska sko 4 åringen första gången på torsdag och det blir nog guldskor åt henne med.
Har sommarguldskor hemma (med en kant och utan brodd).
Någon som har erfarenhet av dem?
Tycker det ser ut som kanten kan bli hal på asfalt och gräs.

Sv: Halka på asfalt?

Med vanliga järnskor började min halka redan en vecka efter hion blivit nyskodd, sömmarna jämnade med skon,

har det varit varmt och har ni ridit på rel nylagd asfalt? jag tror (obs!tror) nämligen att den blir så varm vissa dagar att det fastnar under skorna på hästarna och när de sedan går över på lite äldre asfalt så fäster det inte alls utan det blir bambi på hal is.... annars vete tusan vad det beror på

Tycker det har blivit värre, när jag var liten och red för typ 25 år sedan har jag inte för mig att det var så här halt.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 288
Senast: Miingla
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
2 948
Senast: muslidag
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 530
Senast: skuggi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 162
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar