Hål i halsen!!???

Minilott

Trådstartare
Fy för "bövelen" Jag såg på Animal planet i går kväll,djurräddningsprogram ni vet..:(
Djurpolisen omhändertog massa djur på en avskyvärd farm,helt otroligt att människor kan vara så grymma!:mad:
Bla fanns det en hingst på ca 5-6 å som hade ett stort hål genom halsen!!! I mitten av halsen alldeles under mankammen... det var stort som en vuxens knytnäve! Veterinärenerna anade att det var en gammal skottskada som fått självläka! Hur kunde hästen överleva?
Nu blev den och stoet som de tog adopterade av någon kärleksfull människa och hålet på verkade hans livskvalitet utan den lever som en frisk häst! Otroligt!

Sv: Hål i halsen!!???

Hur f*n kan man behandla ett djur på så vis? Hur har man samvete.. Jag förstår inte det.:devil:

Nej tyvärr finns det så mycket mer än detman ser på TV dessutom.. mycket pågår i det tysta eftersom folk inte vågar säga ifrån när dom ser nåt som dom tycker är fel...

Har själv sett en å annan vanvårdad häst när man åkt omkring speciellt på landet...

Fyfy..

Förstår inte varför folk ska ha djur om man inte sköter om dom???? :confused:

Borde vara lättare att ta bort eller sälja djuren om man inte orkar med dom!!!!

Vissa människor har ingen skam i kroppen! Jag blir förvånad över att detta vissas i tv finns det inte trevligare djurprogram att visa?:mad:

Det är ju bra att det visas.
Det kan få de som funderar på att börja missköta sina djur att låta bli.
Det kan också få de larvpottor som gapar "djurplågeri" för att tex hästar klipps, rids med nosgrimma osv, att inse vad djurplågeri EGENTLIGEN är.
Det kan få fler människor att vilja ta hand om de misskötta djuren.
Det kan få fler människor att se sig omkring och anmäla vanvård, för att de blir medvetna att det finns.
Det kan få fler människor att engagera sig ekonomiskt och ideellt.

Så jag ser bara fördelar med att visa verkligheten...

Jag såg oxå det programmet,stackars kuse så illa det såg ut:crazy:
uscha,såg helsnuskigt ut, va ju inget litet "hål" heller.....

Arabizar

Rätt ballt med hålet i halsen egentligen. Hemskt att den över huvud taget fått det MEN den verkade ju inte det minsta störd av det! Helt otroligt.

Visst ska det inte hållas i mörker men att göra en hel serie program om vanvård och djurmisshandel är lite magstarkt för min del!

Jag håller med dig. Förhoppningsvis öppnar det ögonen på folk och det kanske är en av anledningarna till att detta program visas. Jag tycker att dessa djurpoliser gör ett superjobb!!!

Nala: Du har som tv:tittare alltid ett val, tyckerdu att det blir för mycket så kan du gå därifrån eller byta kanal.

lil-sis skrev:
Rätt ballt med hålet i halsen egentligen. Hemskt att den över huvud taget fått det MEN den verkade ju inte det minsta störd av det! Helt otroligt.
Man kan ju undra om min häst varit skjuten:eek: ...hon har ett hål i halsen hon med som i början var stort som en knytnäve...nu är hon mer musklad så det är väl som en halv knytnäve nu...

Jag försöker allt som oftast följa djurpoliserna på Animal Planet, gillar programmet trots att det är mycket djur som lider...Tufft jobb dom har:crazy:

Tycker också det är intressant att se, djurplågeriet försvinner ju inte för att man mörkar...

Skumt, böld som spruckit hade de ju som alternativ också. Läskigt men tur att hålet satt där det gjorde.

Byt kanal!

Just djurpoliserna är min favorit, mkt för att man ofta får se djuren hur väl de mår när de fått vård och kommit till nya ägare! :love:

Absoluta favoriten är den med den vanvårdade labbtiken som visar sig vara dräktig med massor med valpar.
Veterinären tror tiken är för svag för att klara förlossningen, men det är för sent att abortera valparna.
Hon får 13 valpar, och en är livlös när den föds. En veterinär (de är en hel stab som kämpar med valpar och tik) vägrar ge upp och dödförklara minstingen. Och får till slut liv i honom! Så han döper valpen efter sig själv, och adopterar honom! Det avsnittet slutar med att man får se en skitsöt, välskött och jätteglad valp, och en lika lycklig husse! :love:

Senast ändrad:

det var inte bara en grop i halsen, vi snackar alltså ett hål genom halsen, så att du kan se ut på andra sidan...

Lina_Olsson skrev:
det var inte bara en grop i halsen, vi snackar alltså ett hål genom halsen, så att du kan se ut på andra sidan...
:eek: Allvarligt!:( ...Jag måste ha missat nåt avsnitt...jisses, ja det går ju inte att jämföra det min häst har...som enligt veterinären troligen är en rest av en spark eller slag av någon form när hon var föl/unghäst. Inget som påverkar henne dock...men ett hål rätt igenom...:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka